آشنایی با گیاه دیفن باخیا

ارسال شده در 25 تیر ماه 1401

47 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه دیفن باخیا با نام علمی Dieffenbachia Seguine  گیاه اپارتمانی همیشه سبز می باشد که بومی امریکای استوایی می باشد و دارای 12 گونه می باشد . این گیاه داری ساقه ساده و بدون انشعاب می باشد که پوشیده از برگ می باشد وبرگ ها همراه با رشد ساقه رشد می کند،برگها بزرگ و پهن می باشد همراه نقوش سفید یا کرم می باشد .این گیاه دارای شیره سمی می باشد. تکثیر گیاه دیفن باخیا به روش قلمه ساقه می باشد.

آشنایی با گیاه دیفن باخیا

شرایط نگهداری:

نور: گیاه دیفن باخیا به نور مستقیم نیاز ندارد و در صورتی که درمعرض نور مستقیم قرار گیرد برگ های گیاه دچار سوختگی شود.در صورتی که گیاه در محیط کم نور قرار گیرد رشد ان به صورت علفی می شود.

ابیاری: برای ابیاری گیاه دیفن باخیا باید سطح خاک تا عمق چند سانتی کامل خشک باشد این گیاه به ابیاری زیاد حساس می باشد  و در صورت ابیاری بیش از حد دچار پوسیدگی می شود

رطوبت: گیاه دیفن باخیا گیاهی است که به رطوبت زیاد نیاز دارد و درصورت کم بودن رطوبت برگ های گیاه اویزان می شود.

دما: بهترین دما برای گیاه دیفن باخیا دمای 15-25 درجه می باشد ور در دمای پایین برگ های گیاه ریزش پیدا می کند.

خاک: خاک گیاه دیفن باخیا باید دارای زهکشی مناسبی باشد این گیاه به رطوبت بیش از حد خاک حساس می باشد و موجب پوسیدگی ریشه در این گیاه می شود.

تغذیه: گیاه دیفن باخیا برای رشد بهتر نیاز به کود های تقویتی  در فصل رویشی دارد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید از کارشناسانان مجرب مجموعه شهر گیاه کمک بگیرید.

آشنایی با گیاه دیفن باخیا

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه دیفن باخیا:

  1. علت ایجاد لکه های کوچک قهوه ای روی برگ چیست؟

علت ایجاد این نقاط بیماری قارچی می باشد برای جلوگیری از این بیماری باید خاک دارای زهکشی باشد و از ابیاری بیش از حد جلوگیری شود و همچنین با استفاده از سموم قارچ کش  می توان این بیماری را کنترول کرد برای کسب اطلاع بیشتر می توان با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه در ارتباط باشید.

2-علت زرد شدن برگ های گیاه دیفن باخیا چیست؟

علت اصلی زرد شدن برگه ابیاری بیش از حد ،کم نوری و دمای پایین می باشد برای حل این مشکل بیاد شرایط محیطی برسی شود و ابیاری زمانی انجام شود که سطح خاک تا عمق یک بند انگشت یا 2سانتیمتر خشک باشد.

3-علت نرم شدن ساقه گیاه دیفن باخیا چیست؟

علت این عارضه پوسیدگی ساقه است که در اثر ابیاری زیاد بوجود می اید.

4-علت زرد خشک شدن برگ و تا عنکبوتی شدن گیاه دیفن باخیا چیست؟

علت این عارضه وجود کنه تارعنکبوتی می باشد که هنگامی که دامی هوا بالا باشد و یا گیاه رطوبت کمی داشته باشد ایجاد می شود برای حل این مشکل می توان از سموم کنه کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب شهر گیاه در ارتباط باشید

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401