چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

ارسال شده در 09 مرداد ماه 1401

68 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

چه فلفل چیلی یا فلفل دلمه ای شیرین در باغچه خود رشد می کند، برگ های زرد می تواند نشانه بدی باشد.

علت وجود برگ های زرد چیست؟

بسته به گیاه فلفل، برگ های زرد می تواند بخشی از چرخه رشد طبیعی یا نشانه ای از مشکلات در تولید فلفل باشد، برگ های زرد روی بوته های فلفل ممکن است هنوز پایه های سبز تیره داشته باشند اما لبه های سبز روشن یا زرد داشته باشند.

چرا برگ های گیاهفلفل زرد می شود

متأسفانه، گیاهان فلفل با برگ های زرد و سایر علائم ممکن است بیماری داشته باشند اگر لکه های قهوه ای، پژمرده شدن یا ضایعه قهوه ای تیره در نزدیکی خط خاک مشاهده کردید، گیاه مشکل بسیار عمیق تری دارد.

لکه های باکتریایی روی برگ، لکه های قهوه ای، قارچ فیتوفتورا ​​یا پژمردگی قارچی ممکن است عامل زردی برگ باشند در این شرایط کل گیاه را بیرون بکشید و حداقل برای یک سال نمی توانید فلفل دیگری را در همان نقطه بکارید.

چه چیزی باعث زرد شدن برگ های فلفل می شود؟

به غیر از بیماری های قارچی یا باکتریایی ممکن است آفات باعث زردی برگ باشند، کنه ها و شته ها شیره گیاهان را می مکند و آب و مواد مغذی را از دسترس گیاه خارج می کنند. با گذشت زمان، برگ های گیاه زرد می شوند زیرا آفات باعث ضعف گیاهان می شوند.

آبیاری نامناسب (تنش آبی) یکی دیگر از دلایل رایج زردی برگ در گیاهان فلفل است ، هوای گرم می تواند باعث زرد شدن و پژمرده شدن برگ های آن شود همچنین در شرایط گرم آبیاری کافی معمولا مشکل را برطرف می کند با این حال، اگر آبیاری مشکلی نداشته باشد، ممکن است کمبود مواد مغذی در خاک نیز باشد شرایط نامناسب خاک می تواند منجر به زرد شدن برگ ها، توقف رشد و کمبود گل های بارده شود.

چگونه زردی برگ را در گیاه فلفل درمان کنیم؟

زردی برگ در گیاه فلفل کاملا مشخص می باشد و راهکار درمان آن نیز ساده است. اگر متوجه شدید شرایط رشد گرم و خاک خشک است، آبیاری را بیشتر شروع کنید البته، اگر به اندازه کافی آبیاری می کنید، ممکن است لازم باشد برای رفع مشکل کمی عمیق تر نگاه کنید.

راه حل های طبیعی کنترل آفات

اگر به دنبال یک راه حل طبیعی برای کنترل آفات هستید، چند راه وجود دارد که باید امتحان کنید، حشره کش مبتنی بر صابون، حشره کش های صابونی برای گیاهان و اکثر حیوانات مانند پرندگان و انسان بی خطر هستند با این حال صابون حشرات نرمی مانند شته ها یا کنه ها را از بین می برد و همچنین می‌توانید گیاهانی مانند گل همیشه بهار را در اطراف فلفل‌هایتان بکارید برخی از گیاهان خاصیت دور کنندگی حشرات را دارند همچنین آبیاری به روش مه پاشی می تواند با برخی آفات مقابله کرد فقط زمانی که گیاه در معرض نور مستقیم خورشید نیست آبیاری کنید این امر به ویژه در گرمای تابستان صادق است، زمانی که آبیاری از این طریق می تواند باعث آفتاب سوختگی شود.

زرد شدن برگ ها می تواند به معنای یک گیاه فلفل گرسنه باشد - کمبود مواد مغذی و اغلب کمبود نیتروژن ممکن است زرد برگها را بدنبال داشته باشد فلفل های خود را با کود متعادل تغذیه کنید در مورد کودهای طبیعی، گزینه های ارگانیک زیادی در فروشگاه های کشاورزی وجود دارد.

مالچ کردن گیاهان فلفل با کمپوست یک راه عالی برای اطمینان از رشد آنها است همچنین تضمین می کند که برگ های آنها زرد نمی شوند.

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شود

محلول های شیمیایی آفات و کودهای شیمیایی

البته انواع حشره کش ها و کودهای شیمیایی نیز در بازار وجود دارد. BTK یا Bacillus Thuringiensis Kurstaki یک آفت کش بی خطر و موثر برای کرم هایی است که اغلب گیاهان فلفل را آزار می دهند سمیت کمی برای انسان و حیوانات خانگی دارد.

اگر می خواهید از حشره کش شیمیایی استفاده کنید، حتماً در زیر برگ ها اسپری کنید، جایی که حشرات دوست دارند تخم های خود را پنهان کنند همچنین، حشره کشی را که با هر کاربرد استفاده می کنید، تغییر دهید.

گاهی به دلیل افزایش جمعیت آفات تنها راهکار استفاده از سم می باشد توجه شود در حین سمپاشی، حیوانات و بچه های خود را داخل آن نگه دارید.

در مورد کودها، کودهای استاندارد به بهبود مواد مغذی خاک کمک می کنند.

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401