روش های دور کردن پرندگان از درختان میوه

ارسال شده در 12 آذر ماه 1401

دسته بندی: باغبانی
41 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

میوه های باغ شما به همان اندازه برای پرندگان اشتها آور به نظر می رسند که برای شما. بدون اقدامات کنترل ، پرندگان می توانند قبل از اینکه فرصتی برای چیدن میوه داشته باشید، محصول شما را بخورند و از بین ببرند. پرندگان به طور طبیعی درخت را به عنوان یک منبع غذایی بالقوه می بینند و این بدان معنی است که پرندگان در مسیر برنامه های شما قرار می گیرند.  وقتی صحبت از آفات می شود، یکی ازآفاتی که واقعاً می خواهید درختان میوه را از آن محافظت کنید، پرندگان هستند. پرندگان می توانند صدمات زیادی به درختان میوه وارد کنند، به خصوص زمانی که میوه ها رسیده شوند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای محافظت از درخت میوه در برابر پرندگان و آسیب هایی که می توانند ایجاد کنند انجام دهید. با ارائه حفاظت از پرندگان برای درختان میوه خود، میوه بیشتری برداشت خواهید کرد.

 آیا راه مطمئنی برای دور نگه داشتن پرندگان از درختان میوه وجود دارد؟ برای دریافت اطلاعات در مورد چگونگی محافظت از درخت میوه در برابر پرندگان، ادامه مطلب را بخوانید.

روش های دور کردن پرندگان از درختان میوه

قرار دادن توری در اطراف تاج درخت

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای محافظت از میوه درخت انجام دهید، قرار دادن توری در اطراف تاج درخت است. توری ، نزدیک شدن پرندگان به درخت برای تغذیه از میوه ها را دشوار می کند. در حالت ایده‌آل، باید توری مشبک بخرید و سپس آن را روی بالای درخت بپوشانید. سپس می توانید توری را به سمت پایین تنه جمع کنید و آن را با گره هایی ببندید تا همه چیز در جای خود بماند. هنگام قرار دادن توری باید مراقب باشید که میوه در داخل تور باشد و در مقابل تور نباشد ، زیرا پرندگان می‌توانند به هر میوه‌ای که از داخل توری بیرون زده باشد دسترسی پیدا کنند. همچنین  اگر میوه در برابر تور قرار گیرد، پرندگان می توانند میوه را بخورند. حتما از توری مرغوب استفاده کنید که از ورود پرندگان به داخل توری و گیر کردن داخل تور جلوگیری می کند.مطمئن شوید که هیچ شکافی در پایین برای پرندگان وجود ندارد.

روش های دور کردن پرندگان از درختان میوه

-استفاده از دستگاه های دافع اولتراسونیک

دستگاه های دافع اولتراسونیک برای دور نگه داشتن حیوانات از نقاط خاص عالی هستند. شما می توانید دستگاه هایی مانند این را خریداری کنید که برای ترساندن پرندگان نیز کار می کند.این دستگاه‌های دافع صداهایی را پخش می‌کنند که پرندگان محلی قادر به شنیدن آن‌ها هستند و برای آنها بسیار آزار دهنده است اما برای انسان ها بی صدا هستند. استفاده از وسایلی مانند این برای جلوگیری از نزدیک شدن پرندگان به درختان میوه شما آسان است. شما به راحتی می توانید این دستگاه ها را در جایی که نیاز دارید قرار دهید. انواعی از این دستگاه ها با انرژی نور خورشید کار می کنند و لذا نیازی به شارژ ندارند.

روش های دور کردن پرنگان از درختان میوه

-سی دی های انعکاسی آویزان در نزدیکی درختان

آویزان کردن نوار های براق در نزدیکی درخت گزینه دیگری است که در دسترس شماست. پرندگان با دیدن چیزهای براق گیج می شوند و شما می توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. نوار ترساندن پرنده نوعی نوار بازتابنده است که برای گیج کردن پرندگان و ترساندن آنها از مناطق طراحی شده است. اگر می توانید یک نقطه مناسب برای آویزان کردن نوار بازتابنده در نزدیکی درخت میوه پیدا کنید که به دور نگه داشتن پرندگان از درخت کمک کند. اگر نمی خواهید از نوار بازتابنده استفاده کنید، می توانید از چیزهای بازتابنده دیگری که در خانه دارید استفاده کنید. برخی از مردم قوطی های آلومینیومی را  از درخت آویزان می کنند تا پرندگان را بترسانند.گزینه دیگر استفاده از سی دی یا دی وی دی های قدیمی است که دیگر به آنها نیاز ندارید. آنها نور را منعکس می کنند و می توانند نتایج مشابهی را به دست دهند.

می‌توانید با ایجاد صدا در آن‌ها اثر آنها را تقویت کنید: به این صورت که یک شی فلزی، مانند مهره، را روی سی دی خود آویزان کنید. با وزش باد، صدای تولید شده به مذاق پرندگان خوش نخواهد آمد و سبب دور شدن آنها می شود.

روش های دور کردن پرندگان از دردرختان میوه

-استفاده از اجسام متحرک

استفاده از چیزی شبیه یک آسیاب بادی کوچک با تیغه های متحرک یا چرخ های چرخان که در نزدیکی درختان میوه قرار دارد راه دیگری برای دفع پرندگان آفت است.آسیاب های بادی کوچک در واقع می توانند پرندگان را بترسانند زیرا تیغه های متحرک آنها را گیج می کند. شما به راحتی می توانید چند آسیاب بادی کوچک در نزدیکی درختان میوه خود به عنوان یک عامل بازدارنده پرندگان نصب کنید.این کار بهتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید . میله ها باید بین 8/1 تا 3 متر ارتفاع داشته باشند تا بهترین نتایج را به دست آورید. اگر می‌خواهید پرندگان را بوجود آنها عادت ندهید، می‌توانید هر از گاهی آسیاب‌های بادی را به اطراف حرکت دهید تا یاد نگیرند که چگونه از آنها دوری کنند.

 

روی بادکنک چشم رنگ کنید.

این ایده به نوعی شبیه به ایده طعمه شکارچیان است، اما به هیچ وجه هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. اگر چند بادکنک ساده در خانه دارید، می توانید برای ترساندن پرندگان، روی آنها چشم بکشید.وقتی پرندگان ،چشم‌ها را روی بالن‌ها می‌بینند، تصور می‌کنند که بالن‌ها پرندگان شکارچی هستند. اگر پرندگان خیلی به بادکنک‌ها نزدیک شوند، به آنها توک می زنند که باعث ترکیدن بادکنک ها می شود. صدای بلندی که هنگام ترکیدن بالن ها ایجاد می شود بدون شک آنها را می ترساند. عامل بازدارنده از نظر اثر مشابه با استفاده از مترسک است که یکی از قدیمی ترین روش ها برای دور نگه داشتن پرندگان از محصولات کشاورزی است.

روش های دور کردن پرندگان از درختان میوه

 

هنگامی که درختان میوه شکوفا نمی شوند، عوامل بازدارنده را حذف کنید

شنیده اید که گفته می شود پرندگان می توانند به روش های بازدارنده ای که شما استفاده می کنید عادت کنند. این بدان معناست که در مواقعی که نیازی به این کار ندارید، اجتناب از استفاده از عوامل بازدارنده ایمن تر خواهد بود. اگر درخت میوه در حال حاضر شکوفا نیست، دیگر نیازی به استفاده از هیچ یک از گزینه های بازدارنده نیست. باید توری ، طعمه ها و سایر چیزهایی را که ممکن است از آنها استفاده کنید تا زمانی که درخت شکوفا شود و میوه بدهد، بردارید. زیرا پرندگان به روش‌های کنترل عادت می‌کنند، بنابراین یک روش کنترل تنها برای مدت کوتاهی مؤثر است، بنابراین بهترین گزینه استفاده از چندین روش برای دور نگه داشتن پرندگان است. اگر فقط از یک روش بازدارنده استفاده کنید، پرندگان خیلی سریع به چیزها عادت می کنند و سازگار می شوند.

- یک منبع غذایی جایگزین برای پرندگان فراهم کنید

اگر پرندگان منطقه شما منبع غذایی دیگری داشته باشند، احتمال کمتری دارد که میوه ارزشمند شما را بخورند. سعی کنید در قسمت دیگری از باغ خود یک تغذیه کننده پرنده با دانه ها قرار دهید تا پرندگان آن را بخورند.

 

- آویزان کردن مجسمه پلاستیکی پرندگان شکاری در باغ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از خوردن میوه‌های نارس توسط پرندگان این است که مجسمه یک جغد یا عقاب را در باغ خود قرار دهید .قرار دادن طعمه های شکارچی در نزدیکی درختان میوه باعث می شود پرندگان محلی بسیار ترسیده شوند. آنها در ابتدا نمی توانند تشخیص دهند که طعمه ها واقعی نیستند، و شما می توانید هر چند روز یک بار طعمه ها را جابجا کنید تا پرندگان به وجود آن عادت نکنند. حیوانی را پیدا کنید که معمولاً به پرندگان حمله می‌کند و نسخه پلاستیکی آن را خریداری کرده و در نزدیکی آن قرار ‌دهید، معمولاً غریزه پرندگان باعث  شود تا از آنها دوری کنند. با این حال، جابجایی آنها به صورت هفتگی به شما کمک می کند و باید این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

-استفاده از مترسک

یک مترسک بزرگ که در نزدیکی درختان میوه قرار می گیرد راه دیگری برای دور نگه داشتن پرندگان است. می‌توانید با استفاده از چوب، لباس‌های کهنه و کلاه مترسک ها را ساخته و یک نمونه کوچک مانند این را روی حصار نصب کنید.این ایده خوبی است که مترسک ها را به طور منظم جابجا کنید تا پرندگان به آنها عادت نکنند. گاهی نیز می توانید از بادبادک بعنوان مترسک استفاده کنید.

-استفاده از دفع کننده ها

دافع های شیمیایی در کنترل آفات درختان میوه مفید هستند و اغلب به محافظت از درخت میوه در برابر پرندگان و سایر آفات کمک می کنند. متیل آنترانیلات یکی از مواد شیمیایی است که می توان از آن استفاده کرد. اگر متوجه شدید که آسیب پرنده ادامه دارد، باید تکرار شود.

-روشن کردن رادیو

روشن کردن رادیو درون باغ هم می تواند به دور کردن پرنده ها از باغ کمک کند.

منابع:

  1.  Ten Smart Ways to Keeping Birds Away from Fruit Trees. https:// thepracticalplanter. com
  2. How to Keep Birds Away from Fruit Trees? https:// www. urbangarden.com
  3. How to Keep Birds Off Fruit Trees? https:// homeguides. sfgate.com
  4. How to Keep Birds Off Fruit Trees? https:// orchardpeople.com
  5. How to Keep Birds Away from Fruit Trees? https:// gazmansgreenhouse.com
  6. How to Protect Fruit Trees from Birds? https:// www. Gardeninfgknowhow.com
  7. Eight Ways to Keep Birds off Fruit Trees. https:// green-shack.com
  8. A Shiny Solution to Deter Birds from Fruit Trees. https;// www. birdsandbooms.com

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401