معرفی دیفن باخیا

ارسال شده در 28 آبان ماه 1402

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

دیفن باخیا عضوی از خانواده Araceae با نام علمیDieffenbachia می باشد.

دیفن باخیا گیاهی همیشه سبز، چندساله و آپارتمانی است و برگ‌های سبز رنگ آن با مخلوطی از رنگ سفید، آن را به یک گیاه خیره کننده تبدیل کرده است. هرچند باید توجه داشت که این گیاه برای انسان ها و حیوانات سمی است.

دیفن باخیا یک تصفیه کننده خوب هوا است. این گیاه آلودگی‌های هوا را جذب می‌کند و هوای پاکیزه‌ تری را برای شما فراهم می‌کند.

شرایط نگه داری گیاه دیفن باخیا

نیاز نوی:

گیاه دیفن باخیا به نور زیادی احتیاج ندارد. اگر قصد دارید رشد این گیاه افزایش یابد خوب است که آن را در محیطی که نور غیرمستقیم داشته باشد قرار دهید. نور مستقیم و بیش از حد می‌تواند باعث سوختن برگ‌های دیفن باخیا شود و سبب زردی برگ ها شود. نور بسیار کم نیز باعث بی رنگ شدن و از بین رفتن کلروفیل برگ‌های گیاه می‌شود. در هر دو حالت گیاه آسیب دیده و ممکن است برگ‌های آن شروع به ریزش کنند. همچنین سایه زیاد هم ممکن است سبب رنگ پریدگی گیاه شود.

نیاز آبی:

هیچ زمان دقیقی برای تشخیص زمان آبیاری این گیاه وجود ندارد. آبیاری باید متناسب با برآیند عواملی همچون شرایط آب و هوایی، فصل، نوع خاک، میزان نور دریافتی، مقدار رطوبت و مکان گیاه انجام گیرد و لذا یک الگوی آبیاری صحیح برای دیفن باخیا وجود ندارد.

این گیاه در طی ماه‌های تابستان، بیشتر از زمستان به آبیاری نیاز دارد. چرخه رشد این گیاه از اواخر اسفند آغاز شده و در میانه آبان به پایان می‌ رسد.
آبیاری بیش از حد ممکن است باعث گوشتی شدن ریشه و قارچی شدن ساقه شود. لذا زهکشی مناسب خاک اهمیت بسیار زیادی دارد.

به طور کلی بهترین زمان برای آبیاری دیفن باخیا زمانی است که چند سانت بالایی خاک خشک شده باشد. در زمان آبیاری باید تا جایی آب داد که اضافه آن از زیر گلدان خارج شود. همچنین سعی کنید از آبی استفاده کنید که املاح کمی داشته باشد. بنابراین اگر از آب لوله‌کشی استفاده می‌کنید اجازه دهید این آب چند ساعتی در فضای آزاد باقی بماند تا املاح آن ته ‌نشین شوند.

دما و رطوبت:

دیفن باخیا بازه دمایی بین 15 الی 24 درجه سانتی‌گراد را در طول سال ترجیح می‌دهد. همچنین به محیطی گرم و مرطوب علاقه مند است. تهیه کردن محیطی گرم برای این گیاه نکته‌ای مهم است زیرا هوای سرد باعث ریزش برگ‌های این گیاه میشود.

 دیفن باخیا عاشق رطوبت است. برای رشد بهتر گیاه سعی کنید محیط نگهداری آن را مرطوب نگه دارید، این کار را می‌توانید به کمک اسپری آب یا دستگاه بخورانجام دهید. درصورت کم بودن رطوبت برگ های گیاه اویزان می شوند.
هیچ‌گاه این گیاه را در نزدیکی وسایل گرمایشی قرار ندهید زیرا خشک شدن هوای محیط باعث آسیب رسیدن به گیاه می‌شود.

خاک:

ترکیب خاک گیاه دیفن باخیا باید مخلوطی از خاک معمولی+ خاک برگ + 20٪ شن باشد تا محیط خوبی را برای گیاه فراهم آورد. همچنین خاک دیفن باخیا باید دارای زهکشی مناسبی باشد این گیاه به رطوبت بیش از حد خاک حساس می باشد و این امر موجب پوسیدگی ریشه در این گیاه می شود. بهترین زمان برای تغییر خاک و یا انتقال گیاه به گلدان جدید، فصل بهار است.

برای انتخاب گلدان جدید حتما به این نکته توجه داشته باشید که گلدان حاوی حفرات زه کش باشد.

(در مطلب  آشنایی با گیاه دیفن باخیا  به سوالات پر تکرار شما پرداخته‌ایم)

 

 

 

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401