گال برگ

ارسال شده در 08 مرداد ماه 1401

دسته بندی: آفت و بیماری
58 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

آیا تا به حال  برگی را دیده اید که به صورت خال خال برامده یا آویزان باشد ؟ به احتمال زیاد اینها گال برگ هستند.

ظاهر گال برگ ها منظره ای ناخوشایند است. برجستگی ها می توانند سخت یا فقط برآمدگی های توخالی باشند. اولین فکر شما ممکن است این باشد که این یک بیماری است یا حشرات تخم گذاری کرده اند یا در اثر تغذیه از برگ ها ایجاد شده، همان کاری که میوزهای برگ انجام می دهند، این گال ها تنها تحت تاثیر عوامل بیماری  ایجاد نمی شوند و معمولاً اثر خسارت حشرات هستند با این حال، زمانی که آن برجستگی ها را می بینید، حشره مدت هاست که به گیاه حمله کرده است.

گال برگ

گال های برگ چیست؟

گال برگ یک منظره آزاردهنده است اما معمولا آنقدر که به نظر می رسد جدی نیست. این برجستگی‌ها و بدشکلی‌ها عموماً نتیجه تغذیه(و یا تخم گذاری) حشرات یا برخی ارگانیسم‌های خارجی دیگر مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها، کنه‌ها، نماتدها و حتی ویروس‌ها هستند

گال ها همچنین می توانند روی ساقه ها و گل ها ایجاد شوند. با این حال، به نظر می رسد که گال برگ ها شاخص هستند و بیشترین توجه را به خود جلب می کنند.

تقریبا برگ ها و اندام های تازه است که توسط حشرات و سایر موجودات مورد حمله قرار می گیرد که منجر به وجود گال می شود برگهای مسن تر به ندرت تحت تأثیر قرار می گیرند همچنین گیاهانی که در بهار برگدهی دارند مستعد گال برگ هستند خسارت پس از زمستان معتدل بیشتر خواهد بود زیرا حشرات بیشتری زنده مانده اند و گرسنه هستند در حالی که آسیب ناشی از گال معمولا درخت را از بین نمی برد، می تواند درخت را ضعیف کند و ممکن است باعث ریزش زود هنگام برگ شود

اگر سال به سال با یک مشکل تکرار شونده مواجه هستید که همان حشره درخت شما را تحت تأثیر قرار می دهد، می توانید برای کنترل جمعیت حشرات در حیاط خود اقدام کنید و در نتیجه از شدت خسارت به درخت خود بکاهید.

روغن های امولسیون شونده یک راه حل کلی خوب برای کنترل حشرات برگ خواری است که از درختان تغذیه می کنند اسپری در اوایل بهار، زمانی که درختان برای اولین بار برگ هایشان باز می‌شوند، استفاده می‌شود و حشرات برای جویدن برگ‌های جدید و لطیف از آن استقبال می‌کنند اما اگر صبور باشید، طبیعت ممکن است مشکل را برای شما برطرف کند حشرات گال زا تمایل دارند شکارچیانی را جذب کنند که تا زمانی که غذا برای خوردن آنها وجود داشته باشد در منطقه می‌مانند.

نحو برخورد با گال برگ

گا برگ

اگرچه گال برگ همیشه مشکل جدی برای درختان ایجاد نمی کند، اما نباید وجود گال ها را به طور کامل نادیده بگیرید تشکیل گال برگ به مقدار زیادی انرژی و مواد مغذی از درخت نیاز دارد، زیرا گیاه سعی می کند از خود دفاع کند و خود را درمان کند. در شروع فصل رشدی، درخت به تمام قدرت خود نیاز دارد تا بتواند به رشد خود ادامه دهد تا برگدهی و گلدهی داشته باشد بنابراین تشکیل گال ها می تواند درخت را تحت فشار قرار دهد و آن را ضعیف کند، زیرا در بهار از حالت خواب خارج می شود و تمام انرژی خود را صرف اندام زایشی کره اند و ایجاد گال می تواند به گیاه ضربه بزند و درخت را دچار تنش کند.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401