چگونه یک گرین وال (دیوار سبز) خانگی بسازیم

ارسال شده در 22 آبان ماه 1401

30 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

در ابتدا توسط طراحان و معماران اجرا می شد اما پس از مدتی با گسترش واستقبال مردم از انواع گرین وال ها امروزه به شکل ساده تری می توان این طراحی را در گوشه از فضای مورد نظر اجرا کرد. این نوع طراحی به شما این امکان را می دهند که گیاهان مورد علاقه خود را به روشی منحصر به فرد و چشم نواز به نمایش بگذارید یا در فضاهای کوچک با قرار دادن گیاهان روی دیوار، از فضای خود به نحو احسن استفاده کنید

گرین وال که گاهی به آن دیوارهای زنده یا باغ عمودی نیز می‌گویند، می‌توانند به روش‌ها و سبک‌های مختلفی ساخته شوند،در ابتدا برای محیط های کوچک خودتان می توانید اقدام به ساخت گرین وال کنید.

این آموزش یک دیوار گیاهی ساده و مقرون به صرفه را با استفاده از وسایلی که ممکن است در خانه خود داشته باشید، توضیح می دهد.

مکان خود را انتخاب کنید

اولین قدم در ساختن گرین وال این است که منطقه ای را انتخاب کنید که گیاهان را در آن آویزان کنید. اطمینان حاصل کنید که دیوار توانایی تحمل وزن گیاهان را داشته باشد و به آن آسیبی وارد نشود، علاوه بر این، دیواری می خواهید که در طول روز نور طبیعی دریافت کند.

چگونه یک گرین (دیوار سبز)خانگی بسازیم

جیب های پارچه ای را با پلاستیک بپوشانید

برای این گرین وال می‌توانید از سازمان‌دهنده کفش پارچه‌ای یا کیسه‌های مخصوص گرین وال استفاده کنید  هر دو به خوبی کار خواهند کرد، برای اطمینان از اینکه آب گیاهان از پارچه نشت نمی‌کند و به دیوار پشت آن آسیب نمی‌رساند، باید هر جیب را با پلاستیک باکیفیت بپوشانید تا رطوبت اضافی را در خود نگه دارد همچنین می توانید برای جلوگیری از این که رطوبت به دیوار زیرین نفوذ کند می توان در لایه زیرین یک لایه پلاستیک را منگنه کنید تا از خراب شدن دیوار جلوگیری کنید.

گیاهان را انتخاب کنید

انتخاب گیاهان مناسب برای گرین وال تاثیر زیادی در موفقیت ساختار زنده خواهد داشت در حالت ایده آل، سعی کنید گیاهانی را انتخاب کنید که نیاز به نور و آب مشابه دارند، این بدان معنی است که گیاهان خشک و آفتاب دوست مانند ساکولنت ها را نباید با گیاهان رطوبت دوست مانند سرخس یا ارکیده جفت کرد.

چگونه یک گرین وال (دیوار سبز) خانگی بسازیم

همچنین اطمینان حاصل کنید که گیاهانی را انتخاب کنید که در مکانی که برای گرین وال خود انتخاب کرده رشد و مقاومت مناسبی داشته باشند. برای نقاطی از خانه که نور مستقیم به ان نمی رسد بهتر است از نور کمکی استفاده کنید تا گیاهان رشد خوبی داشته باشند، اگر نور کافی دریافت نکنند ممکن است گیاه از بین برود.

گیاهان آویزان مانند پوتوس، فیلودندرون و پیچک معمولاً روی گرین وال داخلی عالی به نظر می رسند و به پنهان کردن  پارچه ای که در آن هستند کمک می کند.

هنگامی که همه گیاهان خود را در گلدان قرار دادید و آبیاری کردید، زمان آن فرا رسیده است که دیواره گیاه تمام شده را جمع آوری کنید. گلدان پارچه را قبل از افزودن گیاهان به دیوار آویزان کنید تا از ایمن بودن آن و جلوگیری از ریختن آن اطمینان حاصل کنید هنگامی که گرین وال شما به طور کامل مونتاژ شد، نیازهای اصلی مراقبت این است که گیاهان آب کافی و نور مناسب دریافت کنند.

اگر انواع گیاهان رطوبت دوست مانند پوتوس، سرخس و پپرومیا را انتخاب کرده اید، مه پاشی منظم گرین وال نیز می تواند به رشد آن کمک کند اگر متوجه شدید که گیاهان نور کافی دریافت نمی کنند، راه اندازی یک چراغ رشد یا اضافه کردن یک لامپ رشد به نزدیکترین چراغ می تواند کمک کننده باشد.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401