چگونه یک تراریوم بسازیم

ارسال شده در 10 دی ماه 1401

26 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

تراریوم‌ها که به عنوان «باغ شیشه» شناخته می‌شوند، کاربرد های زیادی دارد و گاهی می تواند به عنوان یک هدیه تاثیر گذار عمل کند . صرف نظر از اندازه تراریوم، چهار سطح از جمله شن، خزه، خاک و گیاهان خواهد داشت.

تراریوم را می توان صرفاً برای تزئین، مشاهده علمی یا تکثیر گیاهان ایجاد کرد شما می توانید یک تراریوم اولیه را در یک یا دو ساعت با مواد بسیار کم  و ارزان قیمت راه اندازی کنید، از جمله بسیاری از انواع ظروف شیشه ای که ظروف زیبایی برای ساخت تراریوم می سازد. اگر به ایجاد یک تراریوم علاقه مند هستید، ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه خودتان یک تراریوم بسازید و چگونه گیاهان را انتخاب و نگهداری کنید

قبل از شروع

در تراریوم‌های بزرگ‌تر می‌توان گیاهان آپارتمانی تا حدودی بزرگ‌تر را مدیریت کرد، اما از گونه‌های سریع‌رشد یا گیاهانی با برگ‌های بزرگ که می‌توانند نور مورد نیاز گیاهان کوچک‌تر را مسدود کنند، اجتناب کنید. در هنگام انتخاب گیاهان تراریوم، به دنبال گیاهانی باشید که در نور کم تا متوسط ​​رشد می کنند. برای جذابیت بصری، ترکیبی از اندازه، بافت و رنگ برگ مختلف را انتخاب کنید.

گیاهانی را انتخاب کنید که به محیط طبیعی مرطوب تراریوم سازگار هستند. از قرار دادن کاکتوس ها و ساکولنت ها در تراریوم سرپوشیده اجتناب کنید  این گیاهان در ظروف کاملاً باز، حاوی مقدار زیادی ماسه درشت بهتر عمل می کنند.

چند نمونه از انواع گیاهانی که در تراریوم به خوبی عمل می کنند آورده شده است:

بنفشه آفریقایی

پوتوس

سرخس های کوچک

بامبو مینیاتوری

گل سنگ

انواع خزه ها

چگونه یک تراریوم بسازیم

نحوساخت:

یک ظرف را انتخاب کنید

انتخاب ظرف و گیاهان نیمی از لذت ساخت تراریوم است. در انتخاب ظروف تراریوم تنوع زیادی وجود دارد که می‌توانید بخرید، حتی برخی از آنها شبیه گلخانه‌های مینیاتوری هستند.

چگونه یک تراریوم بسازیم

اما می توانید تقریباً از هر ظرف شفاف (شیشه ای یا پلاستیکی) با دهانه پهن (با یا بدون درب) برای ایجاد تراریوم استفاده کنید ظروف مناسب شامل آکواریوم، تنگ ماهی، قاب های پشت دار شیشه ای، شیشه های داروسازی، ظروف ازمایشگاهی، ظروف شیشه ای شیرینی و شکلات و... . دهانه باز ظرف به شما امکان می دهد دست خود را در ظرف قرار دهید تا مواد زهکشی، خاک، گیاهان و عناصر تزئینی (صدف ها، مجسمه ها یا زیور آلات) را به راحتی درون ظرف قرار دهید.

گیاهان را انتخاب کنید

اکثر فروشگاه های گل و گیاه، گیاهان مینیاتوری را برای تراریوم، گاهی اوقات در بخشی از فروشگاه لوازم تزئینی برای تراریوم دیده می شود. گیاهان تراریوم را با اشکال شاخ و برگ و ارتفاع مختلف انتخاب کنید که به اندازه کافی کوچک باشند تا در ظرف شما قرار بگیرند.

اضافه کردن لایه های زهکشی

یک ظرف تراریوم سوراخ زهکشی ندارد، بنابراین باید یک لایه زهکشی ایجاد کنید تا آب را از ریشه گیاه دور نگه دارد. با یک لایه 5 سانتی متری شن یا سنگ خرد شده در پایین تراریوم شروع کنید. یک تراریوم بلند و باریک به لایه‌ای عمیق‌تر از سنگ‌های زهکشی نسبت به یک ظرف پهن و کم عمق نیاز دارد.

چگونه یک تراریوم بسازیم

در مرحله بعد، از یک قاشق یا ماله بزرگ برای اضافه کردن یک لایه 4سانتیمتری زغال چوب فعال در بالای سنگ ها استفاده کنید تا به زهکشی و کنترل هرگونه بو کمک کند.

مخلوط خزه و گیاهان را اضافه کنید

بعد، یک لایه خزه روی سنگ ها و زغال چوب اضافه کنید تا لایه بعدی، خاک گلدان، با هم مخلوط نشود. خزه همچنین به تراریوم شما جذابیت بصری می بخشد.

با یک قاشق بزرگ یا ماله کوچک، خاک گلدان کمی مرطوب و استریل را روی خزه ها اضافه کنید.از خاکی که قبلا با کود مخلوط شده است استفاده نکنید. گیاهان تراریوم به کود اضافی نیاز ندارند

گیاهان را آماده کنید

قبل از کاشت، در مورد طراحی تراریوم خود تصمیم بگیرید. نقاطی را انتخاب کنید که گیاهان بلند و کوتاه را در آن قرار دهید و در آن تپه ها و فرورفتگی هایی در خاک ایجاد کنید تا خطوط جالبی ایجاد کنید.

چگونه یک تراریوم بسازیم

 

گیاهان را اضافه کنید

خاک اضافی باقیمانده روی گیاهان را تکان دهید. از یک قاشق بلند یا انگشتان خود برای حفر یک گودال کاشت برای هر گیاه استفاده کنید. هر گیاه را در سوراخ خود قرار دهید و به آرامی خاک را به سمت پایین بکشید تا حفره های هوا از بین برود و هر گیاه را در محیط گلدان محکم کنید.

تزئین کنید

اگر می خواهید، داخل تراریوم را با مجسمه های کوچک، صدف ها، سنگ های تزئینی یا دیگر وسایل تزئینی، تزئین کنید.

تراریوم را آبیاری کنید

برای ابیای تراریوم بهتر است از یک اسپری استفاده کنید.

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401