چگونه یک آبنما بسازیم

ارسال شده در 21 آذر ماه 1401

23 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

آبنماهای کوچک می توانند تاثیر زیادی بر فضای بیرونی شما داشته باشند. بسیاری از صاحبان خانه‌ها می‌توانند خودشان یک آبنما بسازند. این ویژگی‌ها می‌توانند یک سازه در فضای باز با صداهای آرام‌بخش چکاندن آب ایجاد کنند به‌علاوه، وقتی آبشار کوچکی با سنگ می‌سازید، هزینه آن نیز کم است.                           

صاحبان خانه می توانند سنگ های طبیعی را از منطقه محلی خود جمع آوری کنند یا سنگ را از یک فروشگاه خریداری کنند. می توانید یک آبشار کم هزینه با استفاده از 25 تا 30 سنگ با اندازه متوسط ​​بسازید یا با استفاده از یک سری مراحل (یعنی تاقچه های صخره) طراحی ساده تری را انتخاب کنید. آب در مسیر خود به سمت حوض از این پله ها پایین می آید و پله بالایی به عنوان پوششی برای مخفی کردن لوله کشی عمل می کند.

چگونه یک آبنما بسازیم

قبل از اینکه شروع کنی

مهم است که قبل از ساختن آبشار، مکانی را برای آبشار خود تعیین کنید. اگر از قبل در حیاط خود حوض دارید، می توانید با تغییر در ساختار آن یک محیط جدید ایجاد کنید. اما در خانه هایی که آبنما وجود ندارد نیاز به حفاری دارند.

قبل از حفر چاله، آستر خود را انتخاب کنید. هنگامی که در مورد اندازه، شکل و عمق مورد نیاز تصمیم گرفتید، می توانید با یک بیل شروع به کندن محل آستر برای ساخت حوض کنید. آستر خود را با دقت اندازه گیری کنید و از متر اندازه گیری استفاده کنید تا مطمئن شوید که سوراخ تراز است و آستر به طور کامل توسط زمین زیر آن پشتیبانی می شود.

پایه سنگی را بسازید

بعد، پایه ای برای سنگ های طبیعی بسازید. سنگ ها پایه آب نما را پنهان می کنند، بنابراین مهم نیست که ماده ای که استفاده می کنید زیبایی ظاهری داشته باشد. توصیه می کنیم دو آجر را در پایین قرار دهید، سپس یک بلوک خاکستر را در بالای آجرها اضافه کنید.

چگونه یک آبنما بسازیم

ساختن مرحله اول (یا تشکیل سنگ متوسط)

با قرار گرفتن پایه، کار با سنگ طبیعی را شروع کنید.

اگر از سه سنگ بزرگ و مسطح استفاده می‌کنید، اولین "پله" را روی بلوک خاکستر قرار دهید این سنگ ها ترجیحاً باید  برش خورده یا مستطیل شکل باشند.

اگر از سنگ‌های متوسط ​​برای ساختن آبشار استفاده می‌کنید، از لایه‌ای از سنگ‌ها در پایین شروع کنید و با احتیاط آن‌ها را روی هم قرار دهید تا سنگ‌ها به طور کامل پایه را بپوشانند. اطمینان حاصل کنید که سنگ ها در یک زاویه رو به بیرون روی هم قرار گرفته اند

زاویه را تنظیم کنید

نیازی نیست که سنگ های خود را کاملاً تراز کنید شما با مواد طبیعی سر و کار دارید، بنابراین عیوب طبیعی هستند با این حال، همانطور که سنگ ها را می گذارید و با نحوه قرارگیری آنها "بازی می کنید"، زاویه را طوری تنظیم کنید که کمی به جلو متمایل شود. این امر باعث هدایت آب آبشاری به داخل حوضچه می شود.

حوض را پر کنید

بعد، حوض را با آب پر کنید، مطمئن شوید که روی لبه ها نریزد.

پمپ را نصب کنید

پمپ را در پایین حوض نصب کنید و آن را به برق بزنید. لوله را وصل کنید

لوله را به پمپ وصل کنید، سپس لوله را در زیر آجرها و پشت بلوک خاکستر قرار دهید.

نحوه افزودن گیاهان به حوضچه های آبشاری

داخل و اطراف حوضچه ای که آبشار داخل آن می ریزد چه باید بکارید؟ ابتدا، بین دو نوع گیاه که معمولاً برای آبشارهای کوچک و سایر آبشارهای فضای باز استفاده می شود، تمایز قائل شوید:

چگونه یک آبنم ابسازیم

گیاهان واقعاً آبزی: گیاهان آبزی را مستقیماً در آب استخر پرورش دهید. نمونه آن نیلوفر آبی است. این گونه یک گزینه عالی برای مبتدیان ایجاد باغ های آبی است. برای داشتن ظاهری طبیعی، رشد گیاهان در زمین در اطراف لبه های حوض نیز مفید است.

گیاهانی که رشد در خاک مرطوب را تحمل می کنند: اگر خاک اطراف به دلیل پاشش فواره شما مرطوب می شود، بهتر است گیاهانی متناسب با شرایط مرطوب پرورش دهید. این گیاهان می توانند در خاکی با سطح رطوبت بالاتر از حد متوسط ​​رشد کنند. برای بهترین نتیجه، گیاهان را برای رشد در مناطق مرطوب انتخاب کنید. بسیاری از اینها بومی شمال شرقی ایالات متحده هستند، با این حال، گونه های گیاهی حوضچه های حیاط خلوت دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در منطقه شما مناسب باشند. همیشه گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند در محدوده دمایی منطقه شما، سطح رطوبت، و در همان نور خورشید در مکان خاص حوضچه شما رشد کنند.

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401