چگونه درخت زردآلو را پرورش دهیم؟

ارسال شده در 28 شهریور ماه 1401

34 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

چگونه درخت زردآلو را پرورش دهیم؟

زردآلو با نام گیاه شناسی  Prunus armeniaca از خانواده  Prunusنوعی درخت میوه دارای برگ های خزان کننده است. درخت زردآلو بومی منطقه چین ارمنستان، ایران و مصر است. برگ های زرد آلو شکل قلب نوک تیزهستند. این درخت دارای شکوفه های سفید یا صورتی چشم نواز نر و ماده بوده که در اوایل بهار شکوفا می شوند و  به سرمای بهاره بسیار حساس هستند. میوه این درخت گوشت آلو و زرد رنگ است که  اواسط تابستان می‌رسد. اغلب درختان زردآلو خود گرده افشان نیستند، بنابراین حداقل باید دو درخت زردآلو بکارید

 

نگهداری

نور: درخت زردآلو برای تولید بهترین میوه و گل، در منطقه ای کاشته می شود که آفتاب کامل را دریافت کند.

خاک: درختان زردآلو در خاک‌های لومی، دارای زهکشی خوب و غنی از مواد آلی بهترین عملکرد را دارند. آنها در pH  خاک خنثی تا کمی قلیایی رشد می کنند.

آب: درخت زردآلو به خشکی مقاوم نیست. آبیاری تکمیلی باعث تولید خوب شکوفه ها و میوه ها در مناطق گرمتر می شود. می توان از روش های آبیاری قطره ای، بارانی یا سایر روش های آبیاری درخت به صورت هفتگی استفاده کرد.

دما و رطوبت: این درخت برای گلدهی به 300 تا 900 ساعت دمای زیر منفی هفت درجه سانتی گراد نیاز دارد. ولی در کل در مقابل سرمازدگی مقاوم نیست.  رطوبت کم هوا برای درخت کافی است. 

کود: به درختان زردآلو در اوایل بهار قبل از شروع رشد جدید کود دهید. شما می توانید از برنامه غذایی عمومی  زرد آلو در سایت شهر گیاه استفاده کنید.

برداشت زردآلو: زمانی که میوه‌ ها رژگونه‌ای زیبا نشان می‌دهند اما وقتی که  لمس می شوند سفت هستند بهترین زمان برداشت زرد آلو فرارسیده است.

آفات و بیماری های رایج

برخی از آفات و بیماری های رایج مانند شانکر باکتریایی، شته سبز، لارو برگخوار، لکه های روی میوه و... شما برای مبارزه و درمان این بیماری و آفات می توانید با متخصصان مجرب شهر گیاه در ارتباط باشید. زردآلو به طور کلی در برابر بسیاری از آفات و بیماری هایی که بر هلو و شلیل تأثیر می گذارد، مقاوم است. بزرگترین مانع برای دوام زرد آلو سرمازدگی است.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401