چگونه انار را در داخل خانه پرورش دهیم

ارسال شده در 22 اسفند ماه 1401

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

انار با نام گیاه شناسی  Punica granatum نوعی درختچه یا درخت است. که به طرز شگفت انگیزی برای رشد در داخل خانه مناسب می باشد. بر خلاف بسیاری از درختان میوه دیگر، آنها دارای سیستم ریشه کم عمق بوده که آنها را برای رشد گلدانی مناسب می کند. شما فقط باید نور و گرما و کمی توجه در بخش هرس به آنها ارائه دهید.

این درختان همیشه سبز سریع الرشد هستند، برگ‌های براق و گل‌های قرمز لوله‌ای دارند که باعث جذابیت آن ها شده است. میوه ها پوست قرمز، ضخیم، چرمی با مقدار زیادی دانه های شیرین و آبدار دارند.

 

آیا می توان  انار را در داخل پرورش دهید؟

انواع گونه های کوتاه در دسترس هستند، که  ارتفاع آن ها تا حدود  60 سانتی متر می رسد. آنها اغلب انتخاب بهتری برای رشد در داخل خانه هستند.

اگر بتوانید نور خورشید کافی را تامین کنید انار را در داخل خانه با موفقیت پرورش خواهید داد..

نور: روزانه بین 6 تا 10 ساعت نور خورشید نیاز دارد. بهتر است پنجره‌ای رو به جنوب یا غرب انتخاب کنید. آنها می توانند سایه جزئی را تحمل کنند.

دما: دما باید بالای 25 درجه سانتی گراد باشد. درختان انار دمای گرم را دوست دارند اما رطوبت بالا را دوست ندارند. اگر خانه شما در طول سال گرم بماند، ممکن است متوجه شوید که گل های زیبا حتی در ماه های سردتر شکوفا می شوند.

آبیاری: مخلوط گلدان را مرطوب نگه دارید اما خیس نکنید .غرقابی کردن می تواند آفات و مشکلات بیماری قارچی را جذب کند.

گلدان: گلدانی که پهن تر از عمق آن باشد، به دلیل سیستم ریشه کم عمق و گسترده، گزینه خوبی است. زهکشی مناسب روی پایه نیاز است. درخچه انار احتمالاً هر چند سال یکبار نیاز به گلدان مجدد دارد.

خاک گلدان: یک مخلوط سبک همراه با پیت، پرلیت یا ورمیکولیت با زهکشی خوب مناسب است.

سوالات متداول

چگونه درختان انار را در داخل خانه میوه می دهید؟

اگر درخت شما هیچ میوه ای تولید نمی کند، فقط باید روی تکنیک گرده افشانی دستی کار کنید. همچنین، در نظر بگیرید که آیا درخت شما به اندازه کافی نور دریافت می کند و آیا ممکن است بیشتر کوددهی کنید.

آیا تکثیر درختان انار آسان است؟

بهتر است از قلمه های چوب سخت در زمستان تکثیر شود. در صورت موفقیت، دو سال پس از کاشت می توانند میوه دهند. اگرچه می‌توانید از قلمه‌های چوب نرم پاییزی استفاده کنید، اما همیشه موفق نیستند. برای تکثیر، یک قلمه چوب سخت 25 سانتی متری بردارید، آن را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید و سپس آن را در مخلوط گلدانی قرار دهید که زهکشی خوبی داشته باشد. فقط باید حدود 7 تا5 سانتی متر از قلمه در بالای خاک باقی بماند. خاک را مرطوب نگه دارید و آن را در یک محیط با دمای  حدود 25 درجه سانتی گراد  قرار دهید.

چه آفات گیاهی در درختان انار رایج است؟

یکی از مزایای فراوان درخت انار این است که بر خلاف بسیاری از درختان میوه دیگر، نسبتاً به آفات و بیماری ها مقاوم هستند، به خصوص زمانی که در خانه رشد می کنند.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401