چگونه از گیاه دراسنا نگهداری کنیم

ارسال شده در 21 فروردین ماه 1403

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه دراسنا از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که به‌راحتی می‌توان در منزل از آن نگهداری کرد. به‌قدری دراسنا زیبا و جذاب است که مطمئناً شما را وسوسه می‌کند که گیاه خود را تکثیر کنید تا تعداد زیادی دراسنا در منزلتان داشته باشید. دراسنا یا گیاه خون سیاوشان، از جمله گیاهانی است که هوای منزل را تصفیه می‌کند و باعث تمیز شدن هوای آپارتمان می‌شود. دراسنا از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم است و اگر بتوانید به‌خوبی از این گیاه زیبا نگهداری کنید، شاهد سرسبزی و شادابی آن خواهید بود. همچنین می‌توانید دراسنا را به راحتی در منزل تکثیر کنید. در این نوشته درباره روش‌های تکثیر دراسنا با شما صحبت می‌کنیم و از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا روش نگهداری از دراسنا و مراحل تکثیر این گیاه را یاد بگیرید.


نگهداری گیاه دراسنا

آشنایی با گیاه دراسنا

دراسنا، گیاهی است که از مناطق شرق آفریقا به سایر دنیا آورده شده است. بیش از 40 گونه دراسنا وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دراسنا پرچمی، دراسنا بلالی، دراسنا رفلکسا و دراسنا کامپکت اشاره کرد. ساقه دراسنا محکم و ضخیم است و برگ‌های شمشیری شکل دارد. معروف‌ترین نوع دراسنا در ایران، دراسنا پرچمی است که در کنار برگ‌های آن، رگه های قرمز مشاهده می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین گونه‌های دراسنا است. بسیاری از افراد در زمان سفارش گل به صورت آنلاین، دراسنا را برای زیبایی بیشتر خانه خود انتخاب می‌کنند. دراسناها را می‌توان هم در فضای خانه و هم در بیرون از خانه نگهداری کرد. همچنین این گیاه، از بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای کاری مانند اداره، شرکت، بانک و… است.

گونه‌های مختلف گیاه دراسنا

شرایط نگهداری از دراسنا

ابتدا از انتخاب خاک مناسب برای دراسنا شروع می‌کنیم. خاک نسبتاً اسیدی با زهکشی بالا برای این گیاه مناسب است. بهتر است مخلوطی از پیت ماس و خاک لومی را برای گلدان دراسنا انتخاب کنید.

دراسنا را در دمای بین 18 تا 26 درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. یادتان باشد که دراسنا را در مسیر تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید؛ زیرا برگ‌های گیاه می‌سوزند و قهوه‌ای می‌شوند. بهتر است مکانی با نور زیاد و غیرمستقیم را برای دراسنا انتخاب کنید.

یکی از موضوعات مهم در نگهداری از دراسنا، کوددهی منظم به این گیاه است. دراسنا به کود نیاز دارد تا به خوبی رشد کند. بهتر است از فروردین ماه تا پایان شهریور، هر هفته یا هر دو هفته یکبار، به دراسنا کود مایع بدهید.

همچنین باید به دفعات آبیاری گیاه دراسنا توجه داشته باشید. در فصل تابستان بهتر است دراسنا را دو بار در هفته سیراب کنید؛ اما در فصل زمستان، آبیاری به اندازه یک بار در هفته کافی است. بین دفعات آبیاری دراسنا توجه داشته باشید که خاک گیاه خشک شود. برای آبیاری آن از آب جوشیده‌شده سرد استفاده کنید تا املاح آب، گیاه را اذیت نکند.

حالا که با شرایط نگهداری دراسنا آشنا شدید، احتمالاً متوجه شده‌اید که روش نگهداری از این گیاه چقدر راحت است. در ادامه این مطلب، با روش تکثیر آن آشنا خواهید شد تا بتوانید این گیاه را به راحتی در منزلتان تکثیر کنید.

 

گیاه آپارتمانی دراسنا

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401