چگونه از نخل های داخل خانه مراقبت کنیم

ارسال شده در 26 تیر ماه 1401

57 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

درختان نخل برای قرن ها به عنوان گیاهان آپارتمانی محبوب بوده اند. آنها همچنان به محبوبیت خود ادامه داده اند زیرا بسیاری از گونه ها به خوبی با زندگی داخل آپارتمان سازگار می شوند.

اکثر نخل هایی که به خوبی از آنها مراقبت می شود می توانند در طول عمر خود هم نخل رومیزی و هم روی زمین باشند. این فقط به اندازه گیاه بستگی دارد که چه زمانی آن را خریداری می کنید و مقدار رشد آن چقدر می باشد.

تفاوت بین نخل های رومیزی و و نخل های بزرگ چیست؟

ممکن است درختان نخل را بشناسید که به عنوان انواع رومیزی یا زمینی شناخته می شوند. این واقعا بیشتر به اندازه ارتباط دارد تا نوع. همانطور که نشان می دهد:

نخل  های کوچک درخچه هایی هستند که به راحتی روی میز یا پایه قرار می گیرد.

 مراقبت کنیمچگونه از نخل های داخل خانه

نخل های بزرگتر به فضای کافی برای خود نیاز دارد تا ارتفاع و عرض خود را در آن جای دهد

چگونه از نخل های داخل خانه مراقبت کنیم

 

چگونه از گیاهان نخل داخلی مراقبت کنیم؟

انواع مختلفی از نخل های داخلی برای انتخاب وجود دارد. در واقع 2600 گونه نخل در سراسر جهان وجود دارد. به همین دلیل، لازم است که قبل از خرید نخل برای خانه، کمی در مورد درختان نخل تحقیق کنید اگرچه نیازهای آنها تقریبا مشابه است، اما تفاوت های کوچکی وجود دارد که سازگاری برخی از نخل ها با شرایط شما سبب نگهداری آسان تر این گیاهان در داخل آپارتمان می شود.

اکثریت درختان نخل در داخل خانه عملکرد بسیار خوبی دارند اگر شرایطی مانند:

محافظت در برابر بادهای سرد یا گرم

نور غیر مستقیم خورشید روشن

خاک کمی مرطوب

رطوبت کافی

اگر بتوانید این نیازهای ساده را تامین کنید، درخت نخل شما سالیان دراز زنده می ماند و رشد می کند.

چگونه از نخل های داخل خانه مراقبت کنیم

نیاز دما و روشنایی درختان نخل در داخل خانه

نیاز به نور روشن و غیرمستقیم ضروری است، درختان نخل در طبیعت نیز در جنگل های سایه دار یافت می شوند، یک جنگل سایه‌دار در واقع کاملا روشن است، بنابراین این گیاهان معمولا دوست دارند درسایه قرار گیرند. محیطی که نور زیادی را در طول روز فراهم می کند اما نور مستقیم خورشید را ندارد.

آیا گیاهان نخل خانگی به نور خورشید نیاز دارند؟

حتی اگر برخی از انواع نخل ها در نور کم عملکرد خوبی دارند، شما نباید درخت نخل خود را در اتاق تاریک نگه دارید. مانند همه گیاهان، نخل ها برای فتوسنتز و بقا به نور خورشید نیاز دارند .

خاک مناسب درختان نخل

درختان نخل تقریبا می توانید در هر نوع خاکی به خوبی رشد کنند اما اگر بتوانید خاک مخصوص نخل آماده شده را پیدا کنید گیاه می تواند رشد بهتری داشته باشد و بهترین خاک برای درختان نخل داخل خانه، مخلوط متخلخل، سست، گلدانی یا ظرفی است که جریان هوا و زهکشی خوبی را فراهم می کند.

 

ترکیبی از ورمیکولیت، پیت ماس ​​و پرلیت یک بستر متخلخل برای گیاه شما فراهم می کند که به هوا و آب اجازه می دهد آزادانه از آن عبور کنند.

تغذیه گیاهان نخل داخل خانه

درست مانند خاک، درخت نخل شما به یک کودی که مخصوص درختان نخل تهیه شده است نیاز دارد. این کودها مقادیر دقیقی از پتاسیم و ریز مغذی‌ها را فراهم می‌کنند که برای کمک به رشد گیاه نخل شما مورد نیاز است.

درخت نخل داخل خانه خود را به مقدار کم کود دهید و وقتی کود می دهید، کود مایع را تا نصف قدرت رقیق کنید. به یاد داشته باشید که درخت شما فقط در طول فصل رشد خود، از بهار تا تابستان، به تغذیه نیاز دارد. در فصل زمستان به آن استراحت دهید و بگذارید استراحت کند از استفاده از کودهای مصنوعی خودداری کنید زیرا بسیاری از درختان نخل به مقادیر بیش از حد نمکی که وارد خاک  می شود حساس هستند.

مراقب باشید از کود زیاد استفاده نکنید این کار باعث سوختگی برگ و یا مسمومیت گیاه می شود این نوع آسیب به برگ همچنین می تواند نشان دهنده این باشد که گیاه شما در معرض هوای بیش از حد گرم یا بیش از حد سرد قرار گرفته است. به یاد داشته باشید که گیاه خود را در برابر دمای شدید محافظت کنید

چگونه از نخل های داخل خانه مراقبت کنیم

 

هرس، نظافت و نگهداری

برخلاف بسیاری از انواع گیاهان، هرس باعث رشد سریعتر درختان نخل نمی شود در عوض باعث استرس می شود و حتی ممکن است گیاه را از بین ببرد این به این دلیل است که درختان نخل مواد مغذی را از برگ ها می گیرند به همین دلیل، باید از هرس کردن برگ های سبز و سالم خودداری کنید همچنین به خاطر داشته باشید که درختان خرما از مرکز رشد می کنند، بنابراین هنگام هرس باید مراقب باشید و درخت نخل خود را در مکانی قرار دهید که بیش از حد فشرده نشود و هنگام هرس، فقط شاخه های ناسالم را جدا کنید. هنگام جدا کردن شاخه های کاملاً مرده از آسیب رساندن به تنه گیاه خودداری کنید.

آیا باید برگ های قهوه ای نخل را قطع کنم؟

به طور کلی، شما باید فقط شاخه هایی را که از بین رفته اند هرس کنید اگر شاخ و برگ گیاه زرد یا قهوه ای شد، می توانید آن را قطع کنید به یاد داشته باشید که شاخه های بالایی را کوتاه نکنید زیرا محل رشد برگهای جدید است هرس این قسمت می تواند درخت شما را از بین ببرد و وقتی یک برگ کاملا قهوه ای شد، آن را تا حدود 2.5 سانتیمتر از تنه مرکزی برش دهید مراقب باشید به تنه آسیب نرسانید.

آیا برگ های قهوه ای نخل می توانند دوباره سبز شوند؟

به طور کلی، وقتی هر برگ گیاهی قهوه ای می شود، از بین می رود گاهی اوقات، اگر علت زردی کمبود مواد مغذی باشد و این مشکل برطرف شود، برگ‌های زرد می‌توانند دوباره رنگ بگیرند با این حال، اغلب زمانی که برگ شروع به تغییر رنگ می کند، بهتر است آن را  از گیاه اصلیز جدا کنید.

آفات و بیماری هایی که به گیاهان نخل داخلی شما حمله می کنند

گیاهانی که بیش از حد آبیاری می‌شوند، نور کافی خورشید دریافت نمی‌کنند یا تحت استرس قرار دارند، در معرض هجوم حشرات آفت معمولی مانند کنه‌های عنکبوتی، شپشک‌های آردآلود و شته ها هستند

پیشگیری بهترین درمان برای حشرات آفت است. درخت نخل خود را به درستی آبیاری کنید و رطوبت اطراف درخت را بالا نگه دارید تا از آفاتی مانند کنه های عنکبوتی جلوگیری کنید و درختان نخل خود را به طور مکرر بررسی کنید تا قبل از اینکه فرصتی برای خسارت زدن به گیاه داشته باشد، متوجه هر گونه حمله آفت شوید و سریع درمان کنید همچنین به یاد داشته باشید که درختان نخل نسبت به مواد شیمیایی حساس هستند، بنابراین از استفاده ی آفت کش های شیمیایی خودداری کنید. در عوض، محصولات ارگانیک مانند صابون حشره کش یا روغن های باغبانی (مانند روغن چریش) را برای مقابله با حشرات آفت درخت نخل خود انتخاب کنید.

اگر درخت نخل خود را در تابستان در فضای باز قرار می دهید، قبل از بازگرداندن آن به داخل خانه در پاییز، حتما آن را به دقت بررسی کنید زیرا درختان نخل که در داخل خانه نگهداری می شوند ممکن است کمی در برابر هجوم آفات ایمن تر از درختانی باشند که در فضای باز نگهداری می شوند شما می خواهید مطمئن باشید که درخت نخل شما مهمان ناخوانده ای مانند حشرات آرد آلود را در پاییز به خانه شما نمی آورد.

چگونه از نخل های داخل خانه مراقبت کنیم

ایا گیاهان نخل داخل آپارتمان  نیاز به تعویض گلدان دارند؟

یکی از نکات مهم در مورد نگهداری درختان نخل به عنوان گیاهان خانگی این است که نیازی به تعویض گلدان ندارند. آنها دارای سیستم ریشه بسیار کم عمق هستند، بنابراین در واقع نسبت به تعویض گلدان بسیار حساس هستند به طور کلی، لازم نیست برای درخت نخل خود را بیش از هر سه یا چهار سال یکبار تعویض گلدان انجام دهید اگر خیلی مکرر گلدان را تعویض کنید، گیاه شما آسیب می بیند از سوی دیگر، انتقال موفقیت آمیز به گلدان جدید می تواند باعث جهش رشد شود. اگر فضای محدودی برای درخت نخل خود دارید، بهتر است گلدان مجدد را تا جایی که ممکن است به تعویق بیندازید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401