چگونه پتوس را پرپشت کنیم؟

ارسال شده در 21 تیر ماه 1401

56 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

پتوس

گیاهان پتوس از رایج ترین و محبوب ترین گیاهان آپارتمانی هستند که با شاخ و برگ های براق و عادت به رشد دنباله دار خود شناخته شده اند. آنها  نیاز به نگهداری کمی دارند و می توانند به روش های مختلف رشد کنند از سبد های آویزان گرفته تا کاشت های رومیزی و باغچه های عمودی. آنها به دلیل ظاهر سرسبزشان محبوب هستند و می توانند حس گرمسیری را به هر اتاقی اضافه کنند.

 چگونه  پتوس را پرپشت کنیم؟

پنج روش زیر به پتوس شما کمک می کند تا شاداب و پر شود. شما می توانید یکی یا چند مورد از این روش ها را امتحان کنید.

هرس منظم

هرس منظم ظاهر گیاه شما را مرتب و رشد جدید را تحریک می کند. بهتر است در بهار یا تابستان که دوره رشد فعال است هرس انجام شود. از هرس در ماه های پاییز یا زمستان که گیاه شما احتمال کمتری برای رشد جدید دارد، خودداری کنید. همیشه از  قیچی هرس تیز و استریل شده استفاده کنید.

گیاه خود را تکثیر کنید

تکثیر گیاهان پتوس سریع و آسان است و می توانید گیاهان تازه ریشه دار شده را با گیاه مادر دوباره در گلدان قرار دهید تا پتوس شما پرتر شود. تکثیر با قلمه ساقه انجام می شود و باید در ماه های بهار یا تابستان انجام شود. قلمه های ساقه را در آب قرار دهید و در مکانی قرار دهید که نور روشن و غیر مستقیم دریافت کند.در عرض چند هفته، متوجه خواهید شد که ریشه های کوچکی از گره های کنار قلمه شروع به رشد می کنند. هنگامی که ریشه ها 5 تا 7 سانتی متر طول دارند، می توانید قلمه ها را در خاک بکارید.

به آن نور کافی بدهید

یکی از ساده‌ترین راه‌ ها برای کمک به پتوس شما این است که به آن نور کافی بدهید. این گیاه بدون نور کافی، رشد خود را کند می کند و در تلاش برای حفظ انرژی و زنده ماندن، برگ های کوچکتری تولید می کند. متأسفانه، انتقال گیاه به مکان روشن‌تر لزوماً رشد ساق‌های موجود را برطرف نمی‌کند، اما رشد ساقه و برگ جدید را بهتر می‌کند. این گیاهان می توانند در شرایط نور کم رشد کنند، نور روشن مداوم منجر به یک گیاه پرتر می شود.

آبیاری گیاه خود را فراموش نکنید

زمانی که 5/2 تا 5 سانتی متر بالای خاک خشک شد باید پتوس را آبیاری کرد. گیاه خود را در طول دوره رشد فعال آن در بهار و تابستان به طور منظم آبیاری کنید پتوس ها می توانند خشکی کمی را تحمل کنند، اما اگر گیاه شما به طور منظم زیر آب باشد، شاخ و برگ آن آسیب می بیند

 

قیم

یک میله خزه ای برای بالا رفتن پوتوس از آن در مرکز گلدان بگذارید،  این روش باعث  برگ های بزرگ تر می شود و  ظاهر کامل تری به گیاه می دهد. می توانید چوب خزه دار را خودتان بسازید یا از فروشگاه خریداری کنید. قیم خزه ای را به گلدان اضافه کنید و پتوس ها را با استفاده از بند دور آن محکم کنید. در نهایت، گیاه شما شروع به پیچیدن به دور قیم خزه ای می کند، اما معمولاً چند ماه طول می کشد. مرکزمیله خزه  دار را همیشه به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید تا پتوس را به بالا رفتن از آن تشویق کنید.

برای پاسخ به سوالات خود در مورد داشتن گلدان پتوس پر پشت می توانید با کارشناسان مجرب و متخصص شهرگیاه در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401