پرورش و نگهداری از درخت دارچین

ارسال شده در 24 مرداد ماه 1401

186 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

پرورش و نگهداری از درخت دارچین:

نام گیاه شناسی دارچین   Cinnamomum spp. می باشد و منطقه بومی آسیاست. گیاهان دارچین تا حدودی از نظر ظاهری متفاوت هستند، برخی درختان بلند هستند و برخی دیگر به صورت درختچه کوچکتر رشد می کنند.شاخ و برگ گیاه دارچین عموماً به رنگ سبز براق تا سبز مایل به زرد است و تابستان گیاهان گل های سفید کوچکی تولید می کنند. هم پوست و هم برگ ها به دلیل روغنشان معطر هستند. پوست داخلی گونه های مختلف برای تهیه ادویه استفاده می شود. گونه های دارچین به طور کلی سرعت رشد آهسته تا متوسطی دارند و می توان آنها را در بهار یا اوایل پاییز کاشت.

 

نگهداری

نور: آفتاب کامل، یعنی حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید در بیشتر روزها، برای دارچین بهترین است.

خاک: گیاهان دارچین خاک غنی و با زهکشی خوب را ترجیح می دهند. بافت لوم شنی به خوبی کار خواهد کرد. این گیاهان در خاک های غرقابی خوب عمل نمی کنند، بنابراین خاک های رسی سنگین یا سخت، مناسب نیستند.  اسدیته ی خاک 6-7 برای این گیاه مناسب است.

آب: این گونه‌ها بارندگی منظمی را که در مناطق استوایی دریافت می‌کنند دوست دارند، بنابراین باید سعی کنید زمانی که باران کم است، این بارندگی را با آبیاری تکرار کنید. اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. هر زمان که 5 سانتی متر بالای خاک خشک شد آبیاری کنید و از مالچ برای خنک نگه داشتن ریشه ها و حفظ رطوبت خاک استفاده کنید.

دما و رطوبت: آب و هوای گرم و مرطوب را دوست دارند. در زیستگاه بومی آنها، دمای متوسط ​​27 در سانتی گراد باعث رشد سالم می شود. هنگامی که دما به زیر 4 درجه سانتی گراد یا در شرایط بسیار خشک می رسد، عملکرد خوبی ندارند.

کود: برای شروع از یک کود متعادل و آهسته رهش در محل کاشت گیاه دارچین خود استفاده کنید. سپس هر بهار با نظر کارشناسان کود دهی کنید.

هرس: گیاهان دارچین نیازی به هرس منظم ندارند. اما شما باید شاخه های مرده، آسیب دیده یا بیمار را هرس کنید تا از تأثیرگذاری بر سلامت کلی گیاه جلوگیری کنید.

برداشت: می توانید دارچین خود را دو تا سه سال پس از کاشت و سپس هر دو سال پس از آن برداشت کنید. شاخه ها را قطع کنید یا کل درخت را در قسمت تنه ببرید. (درختانی که در زمین رشد می‌کنند اغلب شاخه‌های جدیدی تولید می‌کنند که تبدیل به یک درخت جدید می‌شوند.) پوست بیرونی را بتراشید تا زمانی که لایه زرد متمایل به نارنجی را در زیر ببینید که قسمت خوراکی گیاه را نشان می‌دهد. نوارهای این لایه دارچینی را با یک چاقوی تیز یا سوهان رنگ جدا کنید و با دیدن هسته  روشن تر متوقف شوید. اجازه دهید قطعات داخل خانه در یک لایه برای حدود یک هفته خشک شوند. آنها به شکل معمولی که در چوب دارچین می بینید فر می شوند. سپس می‌توانید آن‌ها را آسیاب کنید. 

تکثیر

می توانید گیاهان جدید دارچین را از قلمه  تکثیر کنید. یک قلمه به طول تقریباً 15 سانتی متر بردارید و برگهای نیمه پایینی را جدا کنید. قلمه را در گلدان بکارید و آن را گرم و مرطوب نگه دارید. قلمه ها اغلب به کندی ریشه می دهند و ممکن است برای چندین ماه آماده کاشت در فضای باز نباشند.

می توانید بذرهای تازه را در عمق 5/2 سانتی متری درگلدان بکارید. آنها را در حدود24 درجه سانتی گراد گرم و مرطوب نگه دارید. جوانه زنی باید در حدود سه هفته رخ دهد.

آفات و بیماری های رایج گیاهی

بیماری های قارچی می توانند گیاهان دارچینی را که تحت استرس در شرایط بسیار مرطوب یا سایه رشد می کنند، تحت تاثیر قرار دهند. بسیاری از آفات حشره‌ای که بر گیاهان دارچین تأثیر می‌گذارند. شپشک‌ آردآلود می‌تواند باعث آسیب شاخ و برگ شود.  شما برای مبارزه با آفات و درمان بیماری های دارچین می توانید با کارشناسان مجرب شهرگیاه در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401