نخل دم ماهی

ارسال شده در 03 دی ماه 1401

23 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نگهداری از نخل دم ماهی

نخل دم ماهی با نام گیاه شناسی caryota از خانواده Arecaceae نوعی درخت بومی آسیا است. نخل های دم ماهی به خاطر برگ های منحصر به فرد خود معروف هستند. شاخ و برگ های مانند بادبزن و لبه های خشن آن شباهت زیادی به باله دم ماهی دارد. نخل های دم ماهی اغلب در گلدان های بزرگ کاشته می شوند.

این گیاهان در تابستان می توانند گل دهند اگرچه در آپارتمان معمولاً گل نمی دهند. نخل های دم ماهی در آب و هوای بومی خود، نور، رطوبت، دمای گرم و رطوبت ثابت زیادی دریافت می کنند. تا زمانی که فضا در دسترس باشد و شرایط رشد کافی فراهم باشد، می توانند به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد کنند. نخل دم ماهی برای انسان و حیوانات خانگی سمی است.

نگهداری

نور: نخل های دم ماهی در نور غیر مستقیم رشد می کنند.

خاک: این نخل ها به خاک مرطوب و با زهکشی خوب نیاز دارند. مخلوط کاکتوس را انتخاب کنید یا با اضافه کردن شن و ماسه باغبانی به خاک گلدان، خاک با زهکشی مناسب خود را ایجاد کنید.

آب: فراهم کردن محیطی با رطوبت کافی کلیدی است، اما از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. در حالت ایده آل، خاک باید کمی مرطوب بماند، نه خشک و نه خیس. هر زمان که خاک هنگام لمس  با انگشت خشک شد آبیاری کنید.

دما و رطوبت: محدوده 18 تا 29 درجه سانتی گرد برای نخل های دم ماهی مناسب است. سطوح رطوبت 50 درصد یا بالاتر به برآوردن نیازهای رطوبتی این نخل کمک می کند.

هرس: نخل های دم ماهی نیازی به هرس منظم ندارند. تنها زمانی که ممکن است نیاز به هرس داشته باشند این است که بخواهید سایز را تغییر دهید یا شاخ و برگ مرده را بردارید.

آفات و مشکلات رایج

نخل دم ماهی به طور کلی در برابر بیماری مقاوم است، اگرچه لکه های قارچی ممکن است آنها را تحت تاثیر قرار دهند. آفات رایج این گیاه شامل فلس و کنه عنکبوتی است.

 

زرد شدن شاخ و برگ: زرد شدن شاخ و برگ ممکن است نشانه کمبود رطوبت باشد. اگر رطوبت کم است، سعی کنید یک رطوب رسان در نزدیکی گیاه قرار دهید، گلدان را روی سینی سنگریزه قرار دهید، یا شروع به مه پاشی روزانه برگ ها کنید.

شاخ و برگ خیس یا پژمرده: این نشانه خاک مرطوب است. خاک خیس شده می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود، بنابراین رفع سریع این مشکل مهم است.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401