نحوه کشت انگور

ارسال شده در 27 مهر ماه 1401

53 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نحوه کشت انگور

انگور برای ژله، شیره انگور، برگ انگور، میوه انگور و آب میوه کشت می شود. حدود سه سال طول می‌کشد تا میوه انگور ایجاد شود، انگور می‌تواند تا 40 سال باردهی داشته باشد. این میوه به یک مکان گرم با خاک حاصلخیز با زهکشی خوب و سرشار از مواد آلی نیاز دارد. برای کنترل بیماری مهم است که مکان دارای گردش هوای خوبی باشد.

 

کاشت

قبل از کاشت، برای تعیین محتوای مواد مغذی و pH، آزمایش خاک انجام دهید PH  باید در محدوده 6-7 باشد. همچنین، قبل از کاشت، خاک را با مواد آلی فراوان در پاییز اصلاح کنید. خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد. انگور را در اوایل بهار بعد از خطر سرما زدگی بصورت قلمه‌های ریشه‌دار می‌کارند. ریشه گیاهان را به مدت هشت تا 12 ساعت قبل از کاشت خیس کنید. یک گودال بزرگ به اندازه کافی عمیق حفر کنید تا ریشه ها حدود 10 تا 15 سانتی متر زیر سطح خاک باشند و گودال به اندازه کافی بزرگ باشند تا ریشه ها پخش شوند. اگر ریشه‌ ها آسیب دید، آن‌ ها را با هرس دستی یا چاقو جدا کنید. اگر بیش از یک درخت انگور می کارید، بین هر بوته  2-3 مترفاصله بگذارید. گیاهان را آبیاری و علف های هرزرا  بکنید. در عرض چند هفته شاهد رشد خواهید بود. در این مرحله، برای استقرار ریشه، مقداری هرس لازم است. هنگامی که شاخه ها شروع به رشد کردند، تمام شاخه ها به جز قوی ترین ها را جدا کنید. سپس شاخه ی باقی مانده را کوتاه کنید تا فقط دو تا سه گره یا جوانه داشته باشد. بعد از اینکه شاخه شروع به رشد کرد، دوباره همه شاخه ها به جز دو قوی ترین شاخه را قطع کنید. همچنین هر گونه گل را حذف کنید.

 

تربیت انگور

در طول سال اول، یک چوب در حدود 5/1 متر بالاتر از زمین کافی است. شاخه را آزاد به آن ببندید.

اگر می خواهید روی یک داربست دائمی شروع کنید، یک پایه را حدود 2 متر بالاتر از سطح زمین قرار دهید. همانطور که انگور رشد می کند، باید با استفاده از یک سیم آن را تربیت کنید.

کود دهی

برای کوددهی به انگور طبق برنامه تغذیه انگور موجود در سایت شهرگیاه عمل نمایید.

آفات و بیماری های رایج

انگور می تواند تحت تاثیر طیف وسیعی از بیماری ها قرار گیرد. بیماری‌های قارچی رایج عبارتند از: پوسیدگی سیاه، سفیدک پودری، پوسیدگی بوتریتیسی، بیماری‌های باکتریایی مانند گال  و شانکر و ویروسی مانند بیماری برگ باد بزنی

عامل مهم برای کنترل حشرات و بیماری ها، رعایت بهداشت است. برگ ها و میوه های آلوده را به سرعت جدا کرده و از بین ببرید، در غیر این صورت رشد جدید در بهار را آلوده می کند. جهت کنترل و پیشگیری از موارد فوق با کارشناسان مجرب شهرگیاه در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401