نحوه رشد و نگهداری یشم

ارسال شده در 13 دی ماه 1401

31 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نحوه رشد و نگهداری یشم

یشم با نام علمی Crassula ovata از خانواده Crassulaceae نوعی گیاه چند ساله بومی منطقه آفریقای جنوبی است. کراسولا یک جنس متنوع و گسترده از گیاهان آبدار است که در مجموع حدود 300 گونه دارد، اما احتمالاً شناخته شده ترین آنها گیاه یشم سبز است. بسیاری آن را به عنوان یک گیاه آپارتمانی می شناسند، اما در فضای باز در آب و هوای گرم، در واقع به صورتی ک درختچه رشد می کند

گیاهان کراسولا از گیاهان یکساله تا چند ساله، گیاهان علفی یا چوبی، پوشش های زمینی تا درختچه ها تا درختان کوچک را شامل می شود. بسیاری از گونه ها کوچک هستند. یشم ها آهسته رشد می کنند و می توان در تمام طول سال از آنها در داخل خانه نگهداری کرد. یشم ها می توانند برای حیوانات خانگی سمی باشند.

گیاهان یشم با توجه به نیاز آبی کم‌شان برای افرادی که عادت به غفلت از گیاهان خود دارند، ایده‌آل هستند.  از طریق قلمه ها به راحتی تکثیر می شوند. حتی یک برگی که از گیاه می افتد اغلب در مخلوط گلدان ریشه می گیرد.

نگهداری

نور:  در داخل خانه گیاهان خود را در مکانی قرار دهید که در تمام طول روز نور غیرمستقیم روشن دریافت کند یا برای شش ساعت از روز خورشید مستقیم دریافت کند. یک پنجره جنوبی مناسب است.

خاک: به خاکی نیاز دارند که زهکشی بسیار خوبی داشته باشد و در خاک مخصوص کاکتوس بهترین عملکرد را دارند. آنها خاک خنثی تا کمی اسیدی را ترجیح می دهند، اما حتی سطوح بالای pH به ندرت گیاه را از بین می برد.

آب: به عنوان یک قانون کلی، گیاهان آبدار آبیاری کم را ترجیح می دهند.

 برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد، بعد از آبیاری اجازه دهید تا کاملا زهکشی شود، سپس قبل از آبیاری مجدد صبر کنید تا خاک خشک شود. یشم  به طور فعال در بهار شروع به رشد می کنند، بنابراین مراقب افزایش جزئی نیاز آبیاری باشید. آبیاری باید از اواخر پاییز تا زمستان به حداقل برسد، زیرا گیاهان در این زمان نیمه خواب می شوند.

دما و رطوبت: دمای زیر 1-  درجه سانتی گراد باعث آسیب به آنها می شود. گیاهان یشم رطوبت کم را ترجیح می دهند.

تکثیر: یشم ها به طور کلی از قلمه های برگ یا ساقه تکثیر می شوند که می تواند بسیار آسان تر از رشد گیاهان از بذر باشد.

آفات و مشکلات رایج گیاهی

اکثر گیاهان یشم به شته‌ها، کنه‌های عنکبوتی، شپشک‌های آردآلود و سایر آفات رایج مخصوصاً زمانی که در خانه رشد می‌کنند مواجه می‌شوند.

 برای مبارزه با آفات و کنترل آنها با متخصصان مجرب شهر گیاه در ارتباط باشید.

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401