نحوه رشد و نگهداری پیچک هدرا

ارسال شده در 28 تیر ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
57 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

پیچک هدرا انگلیسی با نام علمی Hedera helix ازخانواده Araliaceae گیاهی چند ساله و همیشه سبز است. منطقه بومی این گیاه اروپا، اسکاندیناوی و روسیه است. نام های رایج آن پیچک انگلیسی ، پیچک معمولی، پیچک اروپایی می باشد. پیچک انگلیسی می تواند به عنوان پوشش زمینی عمل کند و به صورت افقی روی خاک پخش شود و بدین صورت از فرسایش خاک جلوگیری می کند. همچنین به دلیل ریشه های هوایی  یک پیچک بالارونده نیز هست. این گیاه در نهایت گل های سبز رنگ ناچیز هم خواهد داشت. بهترین زمان برای کاشت پیچک انگلیسی بهار است. مراقب کودکان و حیوانات خانگی باشید زیرا پیچک انگلیسی برای انسان و حیوانات سمی است.

مراقبت از پیچک انگلیسی

هدرا  نیاز به محافظت در برابر بادهای زمستانی و همچنین آفتاب گرم تابستان را  دارد.

نور: در نیمه سایه تا سایه کامل به خوبی رشد می کند. پیچک پرورش یافته در داخل خانه در تابستان به نور روشن و غیر مستقیم نیاز دارد اما در زمستان می تواند از نور مستقیم بهره مند شود.

خاک: این گیاه همیشه سبز را در خاکی با زهکشی خوب پرورش دهید. اگرچه در خاک‌های فقیر و خاک‌هایی با سطوح مختلف pH رشد می‌کند، اما در خاک‌های لومی ​​بهترین عملکرد را دارد. یک لایه ضخیم مالچ به مرطوب نگه داشتن خاک در آب و هوای خشک کمک می کند.در داخل خانه، پیچک در گلدانی که زهکشی خوبی دارد، بهترین عملکرد را دارد.

آب: هدرا خاک مرطوب را ترجیح می دهد. قبل از اینکه دوباره پیچک هدرا خود را آبیاری کنید، اجازه دهید خاک کمی خشک شود (در حد لمس سطح خاک خشک شود). همچنین مطمئن شوید که گیاه شما دارای زهکشی عالی است.

دما و رطوبت: گیاهان پیچک انگلیسی در دمای بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد  بهترین رشد را دارند. هنگامی که در دمای ثابت و رطوبت متوسط ​​تا زیاد رشد می کنند، برگ های آن ها سبز تیره می شود.

کود: پیچک انگلیسی را هر دو هفته یکبار در فصل بهار و تابستان با استفاده از کود 20-20-20  تغذیه کنید.

هرس: از قیچی برش تمیز و تیز برای اصلاح گیاهان پوشش زمین در بهار استفاده کنید تا آن ها را قابل کنترل نگه دارید و از لکه های باکتریایی روی برگ جلوگیری کنید. همچنین در فصل بهار، هر پیچک را به شکل بوته‌ای درآورید و نوک رشد آن را از بین ببرید. هرس سخت هر چند سال به احیای گیاه کمک می کند.

تکثیر

قلمه‌های ساقه‌ای که از هرس هدرای خود می‌گیرید را در آب فرو کنید و صبر کنید تا ریشه ها رشد کنند. ساقه ها را به گلدان یا زمین منتقل کنید.

به‌طور طبیعی بعضی از قسمت های ساقه‌های گیاه هدرا که  به‌عنوان پوشش زمینی رشد می‌کنند، وقتی با خاک تماس پیدا می‌کنند ریشه می‌دهند شما  می‌توانید ساقه‌های ریشه‌دار را ببرید و آن‌ها را به گلدان یا مکان دیگری در باغ منتقل کنید.

 

آفات و بیماری ها

هدرا انگلیسی ممکن است میزبان شته‌ها، کنه‌های عنکبوتی، شپشک‌های آردآلود و سایر آفات شود که معمولاً می‌توان آن‌ها را با آب و صابون و حشره‌کش کنترل کرد. شما می توانید برای انتخاب حشره کش مناسب با کارشناسان مجرب شهرگیاه در ارتباط باشید.

بیماری هایی که پیچک را تحت تأثیر قرار می دهند عبارتند از: لکه باکتریایی برگ به صورت لکه های سیاه یا قهوه ای تیره روی شاخ و برگ گیاه ظاهر می شود. متأسفانه بهترین راه حل حذف گیاهان آسیب دیده و اسپری کردن مخلوط 10 به 1 آب و سرکه به محافظت از گیاهان باقی مانده کمک کنید.

پوسیدگی ریشه معمولاً در اثر هوای گرم و مرطوب ایجاد می شود و می توان برای گیاهان کشنده باشد. باز هم، حذف بهترین راه حل است. گیاهان باقی مانده را می توان با قارچ کش برای محافظت درمان کرد.

سوالات متداول

پیچک انگلیسی چقدر سریع رشد می کند؟

در فضای بازدر عرض چند ماه رشد می کند. پیچک انگلیسی در داخل خانه کندتر رشد می کند و حداقل یک سال طول می کشد تا رشد کند.

آیا پیچک انگلیسی در داخل خانه رشد می کند؟

پیچک انگلیسی را می توان در داخل خانه پرورش داد، جایی که با شب های نسبتا خنک و مه پاش مکرر برای حفظ رطوبت رشد می کند. علی رغم اینکه یک پیشنهاد رایج در مراکز باغ است، به عنوان یک گیاه آپارتمانی شیک در نظر گرفته می شود.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401