نحوه رشد و نگهداری از کالادیوم یا گوش فیلی

ارسال شده در 25 بهمن ماه 1401

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نحوه رشد و نگهداری از کالادیوم

کالادیوم یا گوش فیلی با نام علمی  Caladium از خانواده  Araceae نوعی گیاه گرمسیری چند ساله است که شاخ و برگ بی نظیری دارد. برگ‌های نازک کاغذی به شکل قلب یا پیکان این گیاه دارای مجموعه‌ای چشمگیر از رنگ های سفید، سبز، قرمز و صورتی است که خالدار، رگه دار و راه راه هستند. آنها گل هایی به رنگ های سبز، صورتی، سفید و قرمز تولید می کنند. گیاهان کالادیوم برای حیوانات و انسان سمی هستند. این گیاه بومی منطقه آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی است.

نگهداری

نور: گیاهان کالادیوم نور غیر مستقیم یا سایه متوسط ​​را در داخل خانه ترجیح می دهند. هر چه برگ ها باریکتر باشند، میزان آفتاب بیشتری را می توانند تحمل کنند. آفتاب کامل برگ هایشان را می سوزاند.

خاک: کالادیوم را در یک خاک غنی و با زهکشی خوب نیاز دارد. pH مناسب خاک بین 5/5 تا 2/6 است.

آب: هنگامی که برگ ها روی گیاه ظاهر می شوند، به میزان لازم آبیاری کنید تا خاک به طور یکنواخت مرطوب بماند. هرگز اجازه ندهید گیاه خشک شود، زیرا ممکن است برگ ها زرد شوند و ریزش کنند. هنگامی که برگ ها شروع به از بین رفتن کردند آبیاری گیاه را متوقف کنید. آبیاری را در بهار پس از خواب زمستانی از سر بگیرید.

دما و رطوبت: هرچه محیط گرم تر باشد برای گیاهان آپارتمانی کالادیوم بهتر است. دمای 23-20 درجه سانتی گراد در روز، 18-16درجه در شب، مناسب است، زیرا این دمایی است که غده ها در آن شروع به رشد می کنند. رطوبت را تا حد ممکن بالا نگه دارید.

 

آفات و مشکلات رایج

این گیاه ممکن است به برخی آفاتی که برگ ها را می مکند آلوده شود که آن ها با صابون های حشره کش ازبین می روند مانند:  شته ها، شپشک آرد آلود،کنه ها،تریپس و مگس های سفید

زرد شدن برگ ها: اگر گیاه بیش از حد یا کم آبیاری شود، نور بیش از حد دریافت کند، یا استرس دمایی و رطوبتی را تجربه کند، برگ های کالادیوم زرد می شوند.

قهوه ای شدن برگ ها: دلایل زیادی برای قهوه ای شدن برگ های کالادیوم وجود دارد، از جمله: نور زیاد، کمبود آب، کمبود رطوبت


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401