نحوه رشد و نگهداری از سوسن چشم سیاه در گلدان

ارسال شده در 19 آذر ماه 1401

21 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نحوه رشد و نگهداری از سوسن چشم سیاه در گلدان

پیچک سوسن چشم سیاه با نام علمی Thunbergia alata از خانواده  Acanthaceae نوعی گیاه یکساله بومی آفریقاست همچنین گیاهی مناسب برای ظروف و سبدهای آویزان است. می‌توان آن‌ها را در زمین کاشت تا به سمت بالا رشد کنند و درختان، حصارها، نرده‌ها و سایر سازه‌ها را بپوشانند همچنین می تواند به عنوان پوشش زمین عمل کند. در صورت تکثیر یا رشد از بذر، بهتر است قبل از اینکه گیاهان به ساختارهای عمودی نیاز داشته باشند، ساختار عمودی را در گلدان ها برای نهال ها ایجاد کنید. این گیاه گل های متمایز در رنگ های نارنجی، سفید، زرد، قرمز، صورتی دارد. گل ها دارای مرکز تیره، برگ ها پیکانی یا قلبی شکل هستند و تا 8 سانتی متر رشد می کنند. این پیچک به سازه های حمایتی می پیچد. وقتی در خاک گرم بهار کاشته می شود، به سرعت رشد می کند و گل می دهد. سوسن چشم سیاه در زمستان هم می توانند در داخل خانه شکوفا شود به شرطی که  آفتاب زیادی داشته باشد و دمای اتاق کمتر از 16 درجه سانتی گراد نباشد.سوسن چشم سیاه نوعی گیاه مهاجم در آب و هوای گرم و عاری از یخبندان محسوب می شود.

نگهداری

نور: این گیاهان را در آفتاب کامل تا نیمه سایه پرورش دهید.

خاک: خاک غنی، حاصل خیز و با زهکشی مناسب بکارید. خاک باید دارای خاصیت حفظ رطوبت ​​باشد خاکی با  PH نزدیک به خنثی را ترجیح می دهد.

آب: هنگامی که یک بند انگشت از بالای خاک خشک شد، به طور منظم و عمیق آبیاری کنید تا زمانی که آب از سوراخ زهکشی چکه کند. آب اضافی زیر گلدانی را خالی کنید.

آفات رایج

این گیاه در آپارتمان ، ممکن است به فلس، کنه‌های عنکبوتی و مگس‌های سفید آلوده شود. به طور معمول، انها را می توان با روغن یا صابون باغبانی مدیریت کرد.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401