نحوه رشد و نگهداری از توت فرنگی

ارسال شده در 13 اسفند ماه 1401

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نحوه رشد و نگهداری از توت فرنگی

توت فرنگی با نام رایج  Everbearing و نام گیاه شناسی Fragaria × ananassa 'Quinault' از خانواده  Rosaceae زمان شکوفایی بهار، اواخر تابستان، پاییز می باشد. گیاهان توت فرنگی میوه های قرمز خوش طعمی تولید می کنند. این گیاه حداقل دو برداشت در دارد، برخی از تولیدکنندگان ممکن است سه برداشت را در شرایط عالی دریافت کنند.

نگهداری

نور: آفتاب کامل برای توت فرنگی ها لازم است. در عین حال، لازم به ذکر است که این امر باید با محدود کردن میزان آفتاب مستقیم بعد از ظهر تعدیل شود.

خاک: خاک غنی از نظر آلی که زهکشی خوبی داشته باشد ایده آل است PH باید تا حد امکان نزدیک به خنثی باشد.

آب: توت فرنگی های آبداربیشتر مورد پسند هستند. این آبدار بودن ناشی از این است که توت فرنگی‌ها آب فراوانی دریافت می‌کنند. تنها چیزی که باید از آن مطمئن شوید این است که خاک شما به خوبی زهکشی کند، زیرا توت فرنگی مستعد پوسیدگی ریشه است.

کود: شما می توانید از برنامه غذایی توت فرنگی شهرگیاه استفاده کنید.

کاشت: یک بازه زمانی خوب معمولا چند هفته قبل از آخرین سرماست.

هنگام کاشت توت‌فرنگی‌ها باید مکانی را پیدا کنید که آفتاب کامل داشته باشد اما در برابر آفتاب بعد از ظهر محافظت شود.  به گیاهان فضای کافی برای رشد، مراقبت و برداشت از گیاهان بدهید، اما دادن فضای بسیار بیشتر از آن به علف های هرز دائمی منجر می شود. 50-35 سانتی متر فاصله بین هر بوته کافی است. در مورد عمق کاشت، باید حفره را دوبرابر پهنای ریشه گیاه حفر کنید.

آفات و بیماری های رایج

بیماری ها و آفاتی که به توت فرنگی حمله می کنند کم نیستند. بیماری های مختلف شاخ و برگ، پوسیدگی ریشه، پژمردگی، ویروس ها می باشند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به دنبال علائم باشید و با ارائه بهترین مراقبت از گیاهان خود که ممکن است مشکلات سلامتی احتمالی را محدود کند، فعال باشید.

اغلب توت فرنگی ها توسط راب ها، شته ها، شپشک های توت فرنگی و کنه های مختلف آزار می بینند. معمولاً هر آفت را می توان نسبتاً آسان درمان کرد و اکثر آنها در صورت تشخیص زودهنگام مشکلی ایجاد نمی کنند.

برای جلوگیری و کنترل موارد فوق شما می توانید با کارشناسان مجرب شهرگیاه در ارتباط باشید.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401