نحوه رشد و مراقبت از گیاهان بادام زمینی

ارسال شده در 4 بهمن ماه 1401

دسته بندی: آفت و بیماری
14 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

بادام زمینی با نام علمی  Arachis hypogaeaاز خانواده  Fabaceae بومی منطقه آمریکای جنوبی است.  بادام زمینی فصل رشد طولانی دارد و اغلب در آب و هوای گرم تر رشد می کند، اما شما می توانید آن را در داخل خانه پرورش دهید. این گیاهان یکساله معمولاً در بهار کاشته می شوند و در اوایل پاییز برداشت می شوند. برای تولید بادام زمینی به 150 روز زمان نیاز است.

نگهداری

نور: بادام زمینی به مدت حداقل هشت ساعت در روز به آفتاب کامل نیاز دارد.

خاک: بادام زمینی در لومی شنی ، با زهکشی خوب و خاک کمی اسیدی با محدوده pH 6 تا 5/6 بهترین رشد را دارد. از خاک رس با زهکشی ضعیف و سخت خودداری کنید. بادام زمینی را در همان خاکی که در سال های گذشته حبوبات (لوبیا یا نخود) کشت کرده اید، نکارید.

آب: بادام زمینی در طول فصل رشد به حدود 5/2 سانتی متر باران یا آبیاری در هفته نیاز دارد. آبیاری بلافاصله پس از کاشت برای جوانه زنی بسیار حیاتی است. آبیاری گیاهان را 10 روز تا دو هفته قبل از برداشت متوقف کنید.

هنگام آبیاری از خیس کردن برگ ها خودداری کنید و در صورت امکان از آبیاری قطره ای استفاده کنید. خاک باید مرطوب باشد.

دما و رطوبت: دمای ایده آل برای رشد بادام زمینی بین 30 تا 33 درجه سانتی گراد است. دمای بالاتر ممکن است منجر آسیب به گل شود

برداشت: چندین نشانه به شما می گوید که بادام زمینی در اواخر تابستان یا اوایل پاییز آماده برداشت است. واضح ترین نشانه شاخ و برگ زرد است، همچنین باید چند غلاف را از زمین بیرون بکشید و بررسی کنید. غلاف های آماده برداشت دارای سطح رگه دار معمولی، پوشش رنگی دانه ها هستند و بیشتر غلاف ها دارای سطح داخلی تیره هستند. هنگام برداشت بادام زمینی، خاک باید خشک باشد.

 

آفات و بیماری های رایج

بادام زمینی می تواند تحت تأثیر طیف گسترده ای از آفات و بیماری ها، به ویژه موش ها و سنجاب ها قرار گیرد. حشرات برگ خوار ممکن است شامل کرم ها باشند. بیماری های شایع عبارتند از: لکه برگی، سوختگی و بیماری های ویروسی است. برای کنترل و درمان می توانید با کارشناسان مجرب شهرگیاه در ارتباط باشید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401