نحوه رشد و مراقبت از پپرومیا پروستراتا

ارسال شده در 16 آبان ماه 1401

38 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه پپرومیا پروستراتا (Peperomia prostrata) دارای برگ های آبدار کوچک بومی جنگل های بارانی برزیل است که در آب و هوای گرم رشد می کند اما به خوبی با شرایط متوسط ​​خانه سازگار است. به همین دلیل، این گیاه محبوب برای مجموعه های گیاهان آپارتمانی در سراسر جهان است.

اندازه آن کوچک است و سرعت رشد آن کم است و طی سه تا پنج سال به بلوغ کامل می رسد اگر فضای محدودی دارید، پپرومیا پروستراتا انتخاب خوبی است. شکل برگ جذاب این گیاه همچنین استفاده از آن را در باغ های ژاپنی، باغ های طبیعی و تراریوم ها مورد استفاده قرار می دهد.

نحو رشد و مراقبت از پپرومیا پروستراتا

مراقبت از پپرومیا پروستراتا

هنگامی که از یک پپرومیا پروستراتا به درستی مراقبت شود، می تواند به خوبی رشد کند، اما کمی تلاش و انطباق با روش های معمولی که برای نگهداری بیشتر ساکولنت ها استفاده می شود، نیاز دارد. با این حال، متفاوت بودن به معنای پیچیده نیست. یک پپرومیا پروستراتا که به اندازه کافی از آن مراقبت شده باشد، به صاحبان آن یک ساکولنت منحصر به فرد، به خوبی نگهداری شده، پاداش می دهد.

نور

گیاهان پپرومیا پروستراتا نور غیر مستقیم خورشید را دوست دارند و در این شرایط رشد می کنند. نگهداری طولانی مدت این گیاهان در آفتاب کامل به برگ‌ها آسیب می‌رساند، اما نور بسیار کم و قادر به تولید رشد جدید نیستند.

خاک

این گیاه نسبت به ساکولنت های دیگر نیاز به خاکی که عمدتاً از مواد آلی تشکیل شده است،دارد. خاکی که سرشار از ذغال سنگ نارس باشد ایده آل است ذغال سنگ نارس اسیدی است که برای این گیاه عالی است، اما مراقب باشید که PH آن خیلی پایین نیاید. آزمایش خاک هر چند وقت یکبار ایده خوبی است. اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی زهکشی می کند.

آب

گیاهان پپرومیا پروستراتا از آبیاری بیش از حد در شرایط خشک رنج می برند. این گیاه بومی جنگل های بارانی برزیل است، بنابراین شرایط کمی مرطوب را ترجیح می دهد اطمینان حاصل کنید که گلدان دارای سوراخ های زهکشی است، به خوبی آبیاری کنید، سپس بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود.

آبیاری باید به گونه ای باشد که مقداری آب از انتهای گلدان خارج شود تا تمام فضای اطراف ریشه به خوبی مرطوب شود.

دما و رطوبت

این گیاه دمای خنک تر و مرطوب تر را به دمای گرم تر ترجیح می دهد پپرومیا پروستراتا خود را در محیطی با دمای ثابت که از 20 تا 23 درجه سانتیگراد متغیر است میتوان نگهداری کنید. هوای سرد را دوست ندارد، بنابراین از قرار دادن آن در نزدیکی درها و پنجره ها خودداری کنید و اگر آن را در طول تابستان بیرون از خانه قرار داده اید، قبل از اینکه دما سرد شود، حتما آن را داخل بیاورید. می توان در هر موقع از سال برای رطوبت رسنی از مه پاشی استفاده کنید.

کود

تغذیه پپرومیا پروستراتا به گیاه کمک می کند تا قدرت درخشندگی و رشد خوبی داشته باشد در طول فصل رشد هر دو هفته یکبار با یک کود گیاهی آپارتمانی رقیق شده تغذیه کنید

تکثیر پپرومیا پروستراتا

تکثیر پپرومیا پروستراتا از طریق قلمه‌ها راهی آسان و راحت  برای افزایش مجموعه گیاهان یا پرورش گیاهان برای هدیه به دوستان است. شما می توانید گیاه را در هر زمانی از سال تنها با چند مرحله سریع تکثیر کنید.

نحوه رشد و مراقبت از پپرومیا پروستراتا

آفات و بیماری های رایج گیاهی

به طور کلی، پپرومیا پروستراتا بیش از حد به آفات یا بیماری ها حساس نیستند. مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، آنها می توانند در برابر آفاتی مانند مگس سفید، شپشک آردآلود و کنه های تار عنکبوتی آسیب پذیر باشند. اگر علائم بیماری را مشاهده کردید، گیاه را با استفاده از صابون حشره کش یا روغن چریش درمان کنید. علاوه بر این، پپرومیا پروستراتا به آبیاری بیش از حد حساس هستند و اگر در خاکی با زهکشی خوب یا در ظرفی با سوراخ های زهکشی کافی نباشند، دچار پوسیدگی ریشه می شوند.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401