معرفی گیاه بابا ادم

ارسال شده در 16 اردیبهشت ماه 1401

146 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاهی با برگ های بزرگ و قلبی شکل با رگبرگ های پهن و مشخص ارتفاع ان تا 1.5متر می رسد ،    نام علمی ان  Alocasia Amazonicaاست ریشه این گیاه خاصیت درمانی داد .بومی مناطق گرم اسیا می باشد این گیاه با توجه به خاستگاه ان به رطوبت زیادی نیاز دارد .این گیاه را با نام های فیلگوش و کالادیوم هم می شناسند.

شرایط نگهداری:

- نیاز نوری این گیاه بالا است ولی نباید در معرض نور مستقیم قرار بگیرد

- دمای مناسب گیاه بابا ادم حدود 15تا28 درجه است و به سرما بسیار حساس است

- این گیاه نیاز رطوبتی بالایی دارد و در صورت نبود هوای مرطوب می توان از هر یک از روش های رطوبت رسانی از جمله ایجاد جزیره،بخور و اسپری اب استفاده کرد

- گیاه بابا ادم گیاهی اب دوست است و به ابیاری زیاد نیاز دارد و هر زمان که رطوبت خاک گلدان کم شود می توان ابیاری کرد همچنین این گیاه به خاک سبک جهت رشد نیاز دارد.

معرفی گیاه بابا آدم

  سوالات متداول در زمینه نگهداری بابا آدم:

  1.علت تارعنکبوت بستن در گیاه بابا ادم؟

اگر برگ حالت غبارالود داشته باشد و تار عنکبوت بسته شده باشد گیاه الوده به کنه تارتن می باشد .کنه تارتن زمانی که رطوبت گیاه پایین باشدو یا افزایش دما اتفاق بیافتد به سراغ گیاه می اید بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل حفظ رطوبت گیاه  و در صورت امکان جابجایی گلدان به مکانی که دمای مناسب داشته باشد  و در صورت پایین بودن جمعیت کنه می توان با شست و شو ان را کنترل کرد درصورت برطرف نشدن می توان از سموم کنه کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشترمی توانید با کارشناسان مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

2.زرد شدن برگهای پایینی در گیاه بابا ادم چیست؟

اگر ابیاری گیاه مناسب نباشد و یا خاک حالت گلی داشته باشد این عارضه مشاهده می شود برای جلوگیری از این عارضه باید خاک گیاه دارای زهکشی خوبی داشته باشد و همچنین باید به فواصل ابیاری دقت شود.

3.علت اویزان شدن برگ های گیاه بابا ادم چیست؟

گاهی برگ های گیاه افتاده و حالت رنگ پریدگی دارن که این عارضه به دلیل عدم وجود رطوبت کافی ایجاد می شود برای جلوگیری از این عاضه گیاه نباید هرگز تشنگی را تجربه کند و باید به صورت مصنوعی به ان رطوبت رسانی شود همچنین استفاده از کود های پتاس بالا در بر افراشته نگهداشتن گیاه تاثیر دارد

4.علت ایجاد نقاط سفید روی برگ گیاه بابا ادم چیست؟

نقاط سفید رنگ که از نزدیک حالت نقره ای دارن به دلیل وجود کنه تار عنکبوتی می باشد و برای حل این مشکل باید از سموم کنه کش ،برای کسب اطلاع بیشتر با کارشناسان مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید،و اسپری اب استفاده کنید.

5.علت ایجاد شیره در نوک برگ های گیاه بابا ادم و جاری شدن ان چیست؟

این عارضه در گیاه بابا ادم بسیار شایع است ولی مشکل جدی نمی باشد و علت ان ابیاری بیش از حد می باشد زمانی که متوجه شدید از نوک برگ این شیره خارج می شود باید ابیاری تعدیل شود.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401