مراقبت های لازم بعد از خرید گیاهان آپارتمانی

ارسال شده در 20 آبان ماه 1402

11 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

اکثر افرادی که تازه کار هستند زمانی که گیاهی را از گلخانه یا گل‌فروشی تهیه می‌کنند و آن را به محیط دیگری انتقال می‌دهند به دلیل آنکه اطلاعات کافی در مورد نگهداری گیاهان ندارند، با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند. در این مقاله قصد داریم  نکات مهمی که بعد از خرید گیاهان آپارتمانی باید رعایت کنید را به شما آموزش دهیم.

 گیاهان درون گلخانه در محیط ایده آلی قرار دارند. پس از خریداری این گیاه و انتقال آن به محیط جدید گیاه وارد یک محیط با آب و هوای متفاوت می شود، در این صورت به گیاه شوک دمایی وارد می‌شود که برای گیاه بسیار مضر بوده و حتی در برخی موارد ممکن است گیاه را از بین ببرد. حتماً قبل از خرید گیاه از احتیاجات محیطی آن مانند .دما، نور و آبیاری دمای مورد نیاز آن مطلع شوید یا از فروشنده پرسیده و سعی کنید تا همان محیط را برای گیاه در محل جدید فراهم کنید

بیشتر مردم بعد از خرید گیاهان و انتقال آن ها به منزل بدون اینکه نیاز باشد گیاه را آبیاری میکنند. اولین نکته آبیاری گیاهان است که نباید در آن افراط و تفریط انجام گیرد زیرا بسیار خطرناک بوده و باعث مرگ گیاه میشود.

بزرگترین اشتباه هنگام انتقال گلدان به محیط جدید، تعویض خاک و گلدان گیاه است زیرا گیاه هنوز به شرایط جدید عادت نکرده است و تحت تنش می باشد. در صورت نیاز به تعویض گلدان , گیاه مورد نظر را به گلخانه ببرید تا کار تعویض گلدان در گلخانه انجام شود و حداقل یک هفته گیاه را در گلخانه قرار داده و سپس به منزل انتقال دهید.

 

تعویض خاک گلدان

 

اگرچه مه پاشی راه خوبی برای تأمین رطوبت برای گیاهان است، اما باید توجه داشته باشید که تنها برخی از گیاهان آپارتمانی به مه پاشی نیاز دارند. مه پاش یک نوع آب‌رسانی موقت را برای گیاهان فراهم می‌کند؛ زیرا در صورت کمبود رطوبت در محیط، مانع از تبخیر آب از سطح برگ ها می گردد.

البته، باید مراقب باشید که حتی گیاهانی را که عاشق غبارپاشی هستند را بیش از حد آبیاری نکنید؛ زیرا آبیاری بیش از حد، که شایع‌ترین علت مرگ گیاه است، می‌تواند یک‌لایه کپک‌زده در خاک ایجاد کند و رشد ریشه را متوقف سازد

نکته دیگر این است که بعد از جابه جایی محیط یا تعویض گلدان گیاه، بهتر است تا یک ماه به آن کود داده نشود. با این کار به گیاه فرصت می دهید که به شرایط جدید عادت کند وپس از استقرار گیاه در محیط جدید برنامه کوددهی را از سر بگیرید.

مه پاشی گیاهان آپارتمانی


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401