فیکوس آدری یا هندی

ارسال شده در 28 آبان ماه 1401

25 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

فیکوس آدری یا هندی

فیکوس آدری،  با نام گیاه شناسی  Ficus benghalensis از خانواده موراسه نوعی درخت بومی منطقه آسیا است. این گیاه برگ های سبز با رگبرگ های روشن دارد و تا ارتفاع 30 متر در طبیعت و 1 تا 2 متر در آپارتمان رشد می کند. نور مناسب و آبیاری مهم ترین عناصری هستند که برای شاد نگه داشتن این گیاه در داخل خانه نیاز است. هرس منظم برای کمک به حفظ اندازه و شکل لازم می باشد. گرد و غبار به سرعت روی برگ های فیکوس جمع می شوند به طور مرتب با دستمال مرطوب گردگیری کنید تا برگ ها به درستی فتوسنتز کنند. فیکوس آدری یا فیکوس هندی  برای حیوانات خانگی سمی در نظر گرفته می شود.

 

نگهداری

نور: مکانی را انتخاب کنید که چندین ساعت نور روشن غیرمستقیم دارد مانند یک پنجره رو به جنوب یا غرب.

خاک: فیکوس  آدری خود را در یک مخلوط خاک مرطوب با زهکشی خوب بکارید. ترکیبی از خاک گلدان، پرلیت و ماسه گزینه خوبی برای این درخت است.

آب: بین دو آبیاری اجازه دهید 5 تا8 سانتی متر بالایی خاک خشک شود و سپس آبیاری کنید.

دما و رطوبت: فیکوس آدری بومی هندوستان است پس به شرایط گرم و مرطوب عادت دارد. در دمای معمولی خانگی به خوبی عمل می کند، اطمینان حاصل کنید که در دمای کمتر از 18 درجه سانتی گراد قرار نگیرد. سطوح استاندارد رطوبت خانگی نیز معمولاً خوب است. اگر فیکوس شما علائم خشک شدن را نشان می‌دهد (مانند قهوه‌ای شدن لبه‌ها  و روی برگ‌ها)، قرار دادن یک دستگاه رطوبت رسان در نزدیکی آن یا انتقال گیاه به اتاق مرطوب به شما کمک می‌کند.

کود: کوددهی منظم در طول دوره رشد باعث تقویت گیاه می شود. ماهی یک بار از اوایل بهار تا اوایل پاییز با کود کامل کوددهی کنید.

هرس: از آنجایی که فیکوس آدری می تواند تا 2 متر  در داخل خانه رشد کند، هرس بخشی ضروری از مراقبت از این درخت سرپوشیده است. هرس نه تنها به کنترل اندازه گیاه شما کمک می کند، بلکه رشد را تقویت می کند. بهتر است در ماه های بهار یا تابستان که فیکوس آدری در دوره رشد فعال خود است هرس شود. قلمه های ساقه ای را در حین هرس بردارید نگه دارید و آنها را برای تکثیر مجدد استفاده کنید.

 

تکثیر:  فیکوس آدری به راحتی از طریق بذر و شاخه ها تکثیر می شود، اما در خانه تکثیر این درخت با قلمه های ساقه راحت تر است.

آفات و مشکلات رایج

فیکوس آدری مستعد آفات مکنده شیره است. مراقب آفاتی مانند شپشک آردآلود، سپردار و شته باشید.

زرد شدن برگ ها: برگ های زرد می تواند نتیجه چند مشکل مختلف باشد. اول، اگر متوجه زرد شدن و افتادن یک یا دو برگ قدیمی شدید، این می تواند بخشی طبیعی از چرخه زندگی درخت باشد. با این حال، اگر متوجه شدید تعداد برگ‌های جدیدتر یا غیرعادی زرد شده و می‌ریزند، احتمالاً به دلیل آبیاری زیاد یا کم آبی است.

ریختن برگ ها: اگر فیکوس آدری شما برگ می ریزد، به احتمال زیاد به این دلیل است که کم آب شده است. در حالی که این درختان می توانند پس از هر آبیاری دوره کوتاهی از خشکی را تحمل کنند، نباید کاملا خشک شوند و اگر بیش از حد خشک شوند شروع به ریزش برگ می کنند.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401