فلفل چیلی

ارسال شده در 22 تیر ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
50 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

فلفل چیلی:

این گیاه میوه های بسیار متنوع از نظر اندازه، شکل و رنگ تولید می کند.گیاه فلفل چیلی نام های زیادی از جمله چیلی، فلفل قرمز و... دارد. گیاهان بوته‌دار چیلی از نظر تنوع، گونه‌ها و سایز کوچک تا متوسط ​​متفاوت هستند وحداقل45 سانتی متر تا حداکثر 180 سانتی متر رشد می‌کنند.بیشتر فلفل های چیلی به صورت یکساله رشد می کنند، گرچه آنها در واقع چند ساله هستند اما فقط مدت محدودی در آب و هوای گرم رشد می کنند. این گیاهان دارای برگ های ​​سبز تیره و براق متوسط هستند. میوه ها با رنگ سبز شروع می شوند و نهایتا وقتی که می رسند به یکی از رنگ های زرد، نارنجی، قرمز آتشین، قهوه ای و بنفش دیده می شوند.

کاشت فلفل چیلی:

بذر: به دنبال بذر مناسب با آب و هوای محل کاشت فلفل بگردید. سپس بذر را بین دستمال مرطوب بگذارید و در درمای 24 تا 30 درجه سانتی گراد برای جوانه زنی به مدت 3 الی 5 روز نگه دارید. سپس بذر ها را در عمق 1 سانتی متر  و فاصله 5 سانتی متری از یکدیگر در کمپوست بکارید. آنها را کمی آبیاری کنید تا مرطوب شوند روی  سینی را بپوشانید و درمحیطی در دمای 24 تا 30 درجه سانتی گراد قرار دهید پس از 14 روز جوانه می نند. در این زمان نشاها حدود 5 برگ دارند آن ها را به زمین مد نظر انتقال دهید.

مکان انتخابی بر ای کاشت باید  نور زیاد و سایه اندکی داشته باشد. نشا فلفل چیلی را روی یک خاک آماده با زهکشی خوب بکارید. اگر فلفل چیلی در یک خاک غنی از مواد مغذی کاشته شوند بهترین رشد را دارد. هنگام افزودن کود به خاک توجه داشته باشید که نیتروژن بیش از حد باعث می شود گیاهان برگ های فراوان و بدون میوه تولید کنند.

در آب و هوای گرم و آفتابی، هر روز گیاه چیلی را آبیاری کنید تا آب موجود در آن را حفظ کنید. از آبیاری بیش از حد گیاهان اجتناب کنید و با آبیاری خاک را مرطوب کنید نه خیس.

افات و بیماری ها

گیاهان چیلی اغلب تحت تأثیر بسیاری از بیماری ها یا حشرات دیگر قرار نمی گیرند اما در شرایط نامناسب خاک نماتدهای گره ریشه ایجاد می شوند که باعث می شود گیاه شما ظاهراً بدون دلیل پژمرده شود و در نهایت از بین برود.

شما می توانید سوالات خود را با کارشناسان مجرب شهر گیاه به اشتراک بگذارید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401