عوامل موثر در زردی برگ گیاهان آپارتمانی

ارسال شده در 25 تیر ماه 1401

49 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

زرد شدن برگ در گیاهان آپارتمانی یکی از نشانه های وجود مشکل در گیاه می باشد که شرایط مختلفی ممکن است باعث زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی باشد برخی از عوامل زدی گیاه شامل:

عوامل موثر در زردی برگ گیاهان آپارتمانی

1-استرس رطوبتی وآبیار نامناسب: اگر گیاه در شرایطی باشد که مدت زمانی را در رطوبت کم و یا رطوبت بیش از حد باشد همچنین اگر ابیاری گیاه مقدار آبیاری گیاه کمتر و یا بیشتر از نیاز گیاه باشد گیاه دچار استرس می شود و این استرس را با زردی برگها نشان می دهد. در صورت برطرف شدن مشکل هم ممکن است گیاه دچار زردی برگ شود اما بعد از آن گیاه به حالت عادی بر می گردد.

عوامل موثر در زردی برگ گیاهن آپارتمانی

2-سردی هوا: بسته به نوع گیاه تحمل آن با سردی هوا و دمای پایین متفاوت است اما در مجموع همه گیاهان نسبت به هوای سرد حساس می باشند و در صورتی که مدت زمانی در هوای سرد قرار گیرند گیاه دچار تنش دمایی می شود و برگهای گیاه زرد می شود.

عوامل موثر در زردی برگ گیاهان آپارتمانی

3-نور: از مهم ترین عوامل حیات گیاهان نور می باشد و در صورتی که گیاه در مکانی باشد که نور کمتر از نیازش را دریافت کند اولین نشانه ان به صورت زردی برگ دیده می شود

عوامل موثر در زردی برگ گیاهان آپارتمانی

4- سن برگ: با افزایش سن برگ، برگها کلروفیل خود را از دست می دهند و به رنگ زرد دی می آیند. این عمر در رشد گیاه طبیعی میباشد.

5- تغذیه: کمبود برخی از عناصر در گیاه مانند: نیتروژن، فسفر، پتاسیم وآهن در برگهای گیاه به شکل زردی می باشد البته الگو زردی در صورت کمبود عناصر متفاوت است به طور مثال در صورت کمبود عنصر آهن بافت برگ به رنگ زرد ورگبرگهای آن سبز می ماند و کمبود ابتدا در برگهای جوان دیده می شود.

عوامل موثر در زردی برگ گیاهان آپارتمانی

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401