علت و درمان کپک سیاه ماگنولیا

ارسال شده در 08 مرداد ماه 1401

دسته بندی: آفات و بیماری ها
50 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

اگر مورچه ها ویا رسوبات کپک زده را روی درخت ماگنولیا خود دیده اید، به احتمال زیاد حشرات سپردار ماگنولیا را نیز پیدا خواهید کرد اگر دقت کنید حشرات سپردار معمولاً روی ماگنولیا یافت می شوند این حشرات رطوبت را از شاخه ها می مکند و همچنین ماده ای ترشح می کنند که می تواند باعث رشد کپک و جذب مورچه ها شود.

کپک ها و مورچه ها ممکن است بیشتر از سپردار ها باعث آسیب به درختان مگنولیا شوند. این حشرات سپردار مایعی به نام عسلک ترشح می‌کنند که کپک‌های دوده را جذب می‌کند و از آنجایی که این عسلک یک ماده بسیار شیرین است، مورچه ها دوست دارند از آن تغذیه کنند.

کپک دوده ای چیست؟

کپک دوده ای که با نام علمی Capnodium شناخته می شود، نوعی قارچ است. خود کپک دوده معمولاً مشکلی مستقیم برای گیاه شما ایجاد نمی کند بلکه مشکلی غیرمستقیم ایجاد می کند: یعنی فتوسنتز را مهار می کند. با لایه‌ای از قارچ کپک دودی که برگ‌های گیاه را می‌پوشاند، نور خورشید نمی‌تواند به درستی از آن عبور کند. نتیجه این است که فتوسنتز لازم انجام نمی شود و سلامت گیاه بر همین اساس آسیب می بیند و همچنین باعث ایجاد ظاهری نامنداسب روی برگها می شود.

کنترل حشرات سپردار

برای جلوگیری از منبع غذایی کپک دوده و مورچه ها باید آفات سپردار را کنترل کنید اگر در زمان مناسب سال از یک درمان استفاده کنید، می توانید این کار را به طور موثر انجام دهید. زمانی که حشرات در مرحله خزنده خود هستند، یعنی دوره بین تولد و زمانی که برای زمستان گذرانی به خواب می روند، حشرات آسیب پذیرهستند (و درمان ها موثرترین هستند). به طور معمول، بهترین زمان برای سمپاشی آنها اواخر شهریور و مهر ماه است.

با استفاده از غلظت توصیه شده، حشرات کوچک و قرمز را با روغن چریش یا یک درمان ارگانیک مشابه اسپری کنید. همچنین می‌توانید بعداً در پاییز، قبل از کاهش دما تا انجماد و همچنین در اوایل بهار، قبل از شروع به متورم شدن جوانه‌های درخت، دوباره با روغن چریش اسپری کنید.

به یاد داشته باشید که به جای قارچ کپک دودی یا مورچه ها باید با حشرات مکنده مبارزه کنید. زمانی که حشرات مکنده را از بین ببرید، قارچ و مورچه ها از بین می روند.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401