شرایط نگه داری فیلوندرون برکین یکی از جذاب ترین گیاهان آپارتمانی

ارسال شده در 21 شهریور ماه 1403

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

فیلودندرون برکین یکی از زیبا ترین واریته های فیلودندرون است. برگ های سبز منحصر به فرد آن با نوارهای کرمی سفید یا زرد آن را منحصر به فرد می کند. مراقبت از فیلودندرون برکین بسیار آسان است این گیاه با نورغیرمستقیم خورشید و خاک مرطوب با زهکشی مناسب می‌تواند گیاهی زیبا و رنگارنگ سفید و سبز باشد که هم گیاهی زینتی است و هم تصفیه کننده‌ی هوای محیط است. برگ‌های این گونه از فیلودندرون با تغییر شرایط نور می‌توانند سبز، سفید و یا حتی صورتی شوند.

فیلودندرون برکین مستعد پوسیدگی ریشه است بنابراین باید از خاک با زهکشی مناسب برای این گیاه استفاده شود و بعلاوه تا پیش از نیمه خشک شدن خاک، نباید آبیاری شود.

خطوط سفید رنگ در برگ های بالغ شده از مشخصه های فیلودندرون برکین است

جذاب ترین گیاه آپاتمانی فیلودندرون برکین

شرایط نگهداری:

نیاز نوری: متوسط

شما میتوانید فیلودندرون برکین را در نور متوسط به بالا نگهداری کنید اما هرچه نور گیاه بیشتر باشد برگ های سفید و روشن تری خواهید داشت.

آبیاری: متوسط

این گیاه خاک مرطوب را دوست دارد اما از آنجایی که به رطوبت زیاد خاک حساس است بهتر است اجازه دهید سطح خاک تا 1 الی 3 سانتی متر خشک شود و سپس آبیاری را تکرار کنید.

 خاکخاک باید دارای مواد آلی فراوان و از هوادهی و زهکشی خوبی برخوردار باشد. لذا می توانید از یک قسمت خاکبرگ یا کوکوپیت یا هر ماده آلی دیگری و یک قسمت پرلیت استفاده کرد.

نیاز رطوبتی: متوسط

فیلودندرون برکین برای رشد بهتر و شادابی و سلامتی به رطوبت 50 درصدی نیاز دارد. برای تامین رطوبت این گیاه کافیست از روش جزیره    یا دستگاه بخور استفاده کنید. هرچه رطوبت گیاه بالاتر باشد رشد و شادابی گیاه بیشتر خواهد بود

دما: 17 الی 24 درجه سانتیگراد

حداقل دمای قابل تحمل: صفر درجه سانتیگراد- اما توصبه می شود در دمای زیر 10 درجه سانتیگراد نگهداری نشود.

دقت داشته باشید که هر چه دما بالاتر برود باید میزان رطوبت را افزایش دهید و برعکس

کوددهی:   هر دو ماه یکبار در بهار و تابستان کود دهی کنید. از کود مایع با کیفیت بالا استفاده کنید که بتواند مواد مغذی ضروری را تامین کند. کود دهی بیش از حد می تواند منجر به تجمع نمک در خاک شود، بنابراین ضروری است خاک را با جاری شدن آب شستشو دهید تا نمک های اضافی را بشویید.

تکثیرقلمه ساقه


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب