رشد و نگهداری از درختان بادام

ارسال شده در 18 مرداد ماه 1401

دسته بندی: آفت و بیماری
68 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نحوه رشد و نگهداری از درختان بادام

بادام با نام گیاه شناسی  Prunus dulcis ازخانواده Rosaceae بعنوان درخت میوه شناخته شده است. درخت بادام بومی شمال آفریقا و خاورمیانه است. این درخت خزان کننده در انواع مختلفی وجود دارد، از درختچه های زینتی کوچک  (Prunus glandulosa) که فقط برای گل های زیبای سفید، صورتیشان رشد می کنند تا درختان متوسطی که آجیل خوراکی تولید می کنند. همچنین گونه های بادام شیرین Prunus dulcis  و  بادام تلخ Prunus dulcis var. amara   نیز وجود دارد. اغلب درختان بادام، خودبارور نیستند. برای گرده افشانی به دو یا چند رقم نیاز دارند که زمان گلدهی باید در یک ردیف باشند.

درختان بادام  را در فاصله 5/4  تا 5/7 متری از یکدیگر بکارید."Garden Prince"  از نوع درخت بادام خود بارور است که ارتفاع آن بین 3 تا 5/3 متر است. درختان بادام در صورت مراقبت صحیح می توانند 25 سال عمر کنند. این درختان در اقلیم هایی با تابستان های گرم و رطوبت کم بهترین رشد را دارند مهم است که یک فصل رشد طولانی و بدون یخبندان داشته باشند زیرا مغز بادام هفت تا هشت ماه طول می کشد تا بالغ شود.

سرمازدگی بهاره می تواند به گل های درخت بادام که برای برداشت ضروری هستند آسیب برساند.

نگهداری

نور: اگر درخت بادام شما در آفتاب کامل قرار گیرد، بیشترین گل را خواهد داشت.

خاک: خاک عمیق با زهکشی خوب مهم است، بنابراین برای بادام خاک های شنی ترجیح داده می شوند. pH  خاک کمی اسیدی تا خنثی، خنثی تا کمی قلیایی مناسب است.

آب: درختان بادام مانند دیگر درختان آجیل برای رشد سالم به آب زیادی نیاز دارند. درختان بادام نسبتاً به خشکی مقاوم هستند، اما بهتر است برای تولید محصول مناسب، آب فراوان تهیه کنید. فقط به یاد داشته باشید که آبیاری بیش از حد درخت می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401