رشد و نگهداری از درخت آلو سیاه

ارسال شده در 2 شهریور ماه 1401

46 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

رشد و نگهداری از درخت آلو سیاه

درخت آلو سیاه با نام گیاه شناسی  Prunus cerasifera از خانواده  Rosaceae  بومی اروپا و آسیا می باشد. این درخت نسبتاً کوچک با عادت رشد گرد است. گل های معطر پنج گلبرگ صورتی کم رنگ تا سفید در بهار تولید می کنند و سپس به میوه های کوچک تبدیل می شوند. رنگ برگ های بیضوی می تواند از بنفش تا سبز متغیر باشد. این درخت سرعت رشد متوسطی دارد. بهتر است در اوایل بهار یا پاییز کاشته شود. حدود 20 سال عمر می کند و نیاز به نگهداری کمی دارد. درختان خود گرده افشانی هستند بنابراین شما فقط به یک درخت برای تولید میوه نیاز دارید. ساقه‌ها، برگ‌ها و دانه‌ها حاوی سیانید بوده و برای انسان ها، سگ ها، گربه ها و اسب ها سمی خفیف هستند.

 

نگهداری

نور: این درخت در آفتاب کامل بهترین رشد را دارد. 6 تا 8 ساعت نور باعث رنگ خوب درخت می شود. اگر درخت در مکانی کاشته شود که خیلی سایه داشته باشد، برگ های آن رنگ بنفش خود را از دست می دهند و می توانند سبز شوند.

خاک: خاک لومی با زهکشی خوب و pH خاک اسیدی تا خنثی 5 تا 7 را دوست دارد. همچنین می تواند خاک رسی و شنی را تحمل کند.

آب: این درخت مقدار متوسطی از رطوبت خاک را ترجیح می دهد. در طول مدت طولانی بدون بارندگی یا در گرمای شدید تابستان به آبیاری بیشتری  نیاز دارد.

دما و رطوبت: نسبتاً به سرما و گرما مقاوم است. تا منفی 6 درجه سانتی گراد مقاوم است و اگر به اندازه کافی آبیاری شود می تواند دمای بالای تابستان را در مناطق رشد خود تحمل کند. رطوبت نیز معمولاً مشکلی نیست.

کود: این درخت خاک نسبتاً غنی را دوست دارد. کوددهی سالیانه را در بهار انجام دهید. اگر خاک شما غنی و حاصلخیز است، ممکن است فقط هر دو تا سه سال یکبار نیاز به کوددهی داشته باشید.

شما می توانید از برنامه تغذیه شهرگیاه استفاده نمایید.

هرس: جز برای حفظ شکل دلخواه به هرس زیادی در سال نیاز ندارد. شاخه های مرده، آسیب دیده یا بیمار را می توان در هر زمانی از سال جدا کرد.

تکثیر: از قلمه های چوب نرم در بهار، هنگامی که اولین جوانه های گل ظاهر می شوند، با یک چاقوی تیز و تمیز ببرید. تمام برگ ها را به جز سه یا چهار برگ جداکنید. انتهای بریده شده را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید و آن را در گلدان مرطوب بکارید.

کشت آن ها از بذر توصیه نمی شود.

آفات و بیماری های رایج

این درخت مستعد ابتلا به آفات و بیماری های متعددی است. حشراتی که ممکن است به درخت حمله کنند عبارتند از: سوسک ژاپنی، شپشک آردآلود، و فلس ها.

بیماری های رایج عبارتند از: لکه برگی، کپک خاکستری و شانکر. علائم آفات و بیماری ها شامل تغییر رنگ، پژمرده شدن یا آسیب دیدگی شاخ و برگ، همراه با رشد و گلدهی ضعیف است.

برای مقابله با موارد فوق شما می توانید با کارشناسان مجرب شهر گیاه در ارتباط باشید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401