راهنمای طراحی لند اسکیپ( چشم انداز)

ارسال شده در 25 آبان ماه 1401

6 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

طراحی لنداسکیپ چیست؟

طراحی لنداسکیپ هنر چیدمان ویژگی های یک منطقه از زمین به دلایل زیبایی شناختی و یا عملی است. اغلب به دو جزء اصلی تقسیم می شود: هارداسکیپ (عناصر غیر زنده مانند سنگفرش ها) و سافت اسکیپ (عناصر زنده مانند گل ها).

برخی از مفاهیم اصلی طراحی لنداسکیپ عبارتند از:

هماهنگی

تعادل

تناسب، قسمت

انتقال

پیوستگی موثر استفاده از عناصر در طراحی برای انتقال یک موضوع است، پیوستگی با اجرای یک طرح به طور مداوم بر روی یک منظره از طریق کاشت انبوه یا تکرار به دست می آید، در حالی که تعادل اصطلاحی برای مقایسه بین دو بخش از منظره است، وحدت مربوط به تصویر کلی یک منظره است، وحدت زمانی حاصل می شود که بیننده احساس کند که همه عناصر منفرد یک منظره در کنار هم قرار می گیرند تا یک موضوع منسجم را تشکیل دهند.

در حالی که برای پیوستگی تلاش می کنید، رعایت تناسب منظره را فراموش نکنید، تناسب حس یا نیازی است که اندازه تک تک اجزا یا گروه‌های اجزای یک منظر به طور هماهنگ در کل منظره قرار می‌گیرد. منظره‌ای که نتواند تناسب خوبی را نشان دهد، منظره‌ای است که با انتقال ناگهانی خدشه‌دار شده است.

انتقال تغییر تدریجی است که با دستکاری عناصر اصلی طراحی رنگ، مقیاس، خط، فرم و بافت به دست می آید. مگر اینکه برای رسیدن به یک اثر خاص تلاش کنید، از انتقال ناگهانی اجتناب کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ گل های شما در حین رفتن از قسمتی از حیاط به قسمت دیگر تکرار شود، حس یک کل منسجم وجود دارد که انتقالی نرم به شما می دهد.

گاهی اوقات یک انتقال موفقیت آمیز به سادگی با افزودن یک عنصر محوطه سازی مناسب به یک فضای وسیع بهبود می یابد، در نتیجه آن را به بخش هایی تقسیم می کند که برای بیننده آسان تر قابل هضم است می توان گفت در چنین مواردی یک انتقال ایجاد می شود.

علاوه بر این، محوطه سازی فراتر از زرق و برق جنبه خلاقانه (یعنی طراحی) است و شامل نگهداری از منظره می شود در حالی که کار طراح این است که برنامه ریزی کند که طراحی نهایی چگونه به نظر می رسد و اغلب، طرح لنداسکیپ حاصل را اجرا می کند این اما نیاز به شخص دیگری است که مسئول نگهداری و رسیدگی به فضای لنداسکیپ می باشد.

راهنمای طراحی لند اسکیپ(چشم انداز)

طراحی لنداسکیپ بیشتر هنر است تا علم

از آنجایی که گیاهان در قلب طراحی لنداسکیپ قرار دارند، دانش علم باغبانی یکی از اجزای حیاتی آن است با این حال، این رشته بیشتر یک هنر است تا یک علم، بیشتربه عنوان مثال، در طراحی فونداسیون، لنداسکیپ هیچ توجیه علمی ندارد که بتوان به آن اشاره کرد که طرح منحنی بهتر از طرح مستقیم باشد با این وجود، به نظر می‌رسد اکثر طراحان موافق هستند که یک طراحی منحنی برازنده بهتر به نظر می‌رسد در سطح ناخودآگاه، به نظر می‌رسد که مردم متقاعد شده‌اند که کاشت فونداسیون منحنی بهتر است زیرا خطوطمنحنی می تواند خطوط صاف خانه را بشکند و از نظر بصری زیبایی بیشتری ایجاد کند.

دقیقاً به دلیل اینکه طراحی لنداسکیپ بیشتر هنر است تا علم، افراد خلاق و خوش ذوق می توانند در مورد بهترین چیز اختلاف نظر داشته باشند جا برای سلیقه ها و نظرات مختلف هست این تفاوت ها را می توان در موارد زیر آشکار کرد:

انتخاب های گیاهی

انتخاب ها در بافت فضا

سبک های رسمی در مقابل غیر رسمی

به عنوان مثال، در مورد انتخاب گیاهان، گاهی اوقات با این تصور مواجه می شوید که از برخی گیاهان بیش از حد استفاده می شود. در چنین مواردی، همیشه به یاد داشته باشید که آنچه بیان می شود صرفاً یک نظر است، حتی اگر به گونه ای بیان شود که معتبر به نظر برسد.

راهنمای طراحی لند اسکیپ

در مناظره‌های مربوط به Hardscape، اختلاف نظر اغلب بر روی مواد مورد استفاده متمرکز است. برای مثال، اگر نرده ای بسازید، نرده فلزی را انتخاب می کنید یا نرده چوبی؟ پاسخ ممکن است بیشتر به ترجیحات عاطفی بستگی داشته باشد تا استدلال های فکری به همین ترتیب، هنگام انتخاب مواد کف، از کامپوزیت استفاده می کنید یا چوب؟ برخی از کامپوزیت ها کار شگفت انگیزی را در تقلید از چوب انجام می دهند اما اگر شما صاحب خانه ای هستید که چوب را تحسین می کند، هر بار که روی یک کامپوزیت راه می روید، به شما یادآوری می شود که چوب واقعی نیست.

مردم نه تنها در مورد اجزای منفرد طراحی لند اسکیپ مانند گیاهان و کف پوش بلکه در مورد سبک کلی نیز اختلاف نظر دارند. در مورد سبک دو کمپ اصلی وجود دارد که می توانید در آن قرار بگیرید: طراحی منظره رسمی و سبک کلبه-باغ (غیررسمی).

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401