تکثیر گیاه افوربیا

ارسال شده در 15 آبان ماه 1402

2 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

برای قلمه زدن هر گیاهی، گیاه باید دارای فعالیت حیاتی باشد. لذا اگر قلمه زنی را در فصل های بهار و تابستان که گیاه بیدار است انجام دهید، احتمال موفقیت قلمه گیری بسیار زیاد خواهد بود.

قلمه زنی در فصل های پاییز و زمستان که گیاه در خواب بوده و فعالیت های حیاتی آن کاهش می یابد، احتمال ریشه دار شدن گیاه و موفقیت قلمه زنی را به میزان قابل توجهی کم می کند.

تکثیر افوربیا از طریق قلمه زدن ساقه آسان ترین و سریع ترین روش تکثیر است. همچنین با این روش می توانید هرس گیاه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. توجه کنید که هنگام تکثیر افوربیا، حتما لازم است که دستکش مخصوص باغبانی داشته باشید و با عینک ایمنی، از پاشیده شدن شیره سمی سفید گیاه به چشمانتان اجتناب ورزید.

قمه افوربیا

برای شروع کار با یک کاتر یا قیچی استریل شده، در قسمت بالایی ساقه گیاه مادری افوربیا، برشی ایجاد کرده و قلمه را جدا کنید. بهتر است طول قلمه حداقل 15سانتی متر باشد. نوک بریده شده قلمه و همچنین گیاه مادری که ساقه از آن برید شده است را با قارچ کش اسپری کنید. سپس قلمه را در محیط سایه و خنک قرار دهید تا زخم پینه ببندد. بعداز اینکه قلمه افوربیا پینه بست، داخل خاک مناسب که زهکشی خوبی دارد و مخلوطی از خاک مخصوص کاکتوس، پرلیت و مخلوطی مساوی از ماسه و پیت ماس است قرار داده و در محیطی با نور ملایم و خنک قرار دهید. پس از خشک شدن خاک، آن را آبیاری کنید.

بسته به شرایط محیطی معمولا پس از 45 روز، قلمه ریشه می دهد. البته این زمان بسیار متفاوت است.

تکثیر افوربیا

بیشتر مطالعه کنید: آشنایی با گیاه افوربیا


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401