تاثیر گل و گیاهان در محیط

ارسال شده در 25 تیر ماه 1401

47 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

با توجه به تغیرات سبک زندگی انسان نسبت به گذشته و افزایش شهر نشینی زندگی انسان به سبک ماشینی شدن رفته است.گل و گیاه علاوه بر تاثیراتی که درتصفیه هوا و اکسیژن سازی دارند و همچنین می‌تواند منجر به بهبود عملکرد تنفسی شما شود؛ همچنین کاهش استرس و توانایی تمرکز بیشتر، از اثرات استفاده از گل وگیاه می باشد.

استفاده از گیاهان در خانه:

وجود گیاهان علاوه بر ایجاد محیط مناسب واستفاده از گل ها و گیاهان در دکوراسیون خانه می تواند باعث مدرن تر و زیبا تر شدن فضای داخلی خانه شود همچنین تاثیرات دیگری نیز می تواند داشته باشد از جمله استفاده از برخی گیاهان در اتاق خواب علاوه بر تولید اکسیژن درتصفیه هوا نقش دارد و برخی از سموم مانند بنزن، فرمالدئید را از محیط پاک می کند ودر بهبود خواب نیز نقش موثری دارند.

تاثیر گل و گیاهان در محیط

استفاده از گل و گیاه در محیط کار:

امروزه عده ای از مردم تایم زیادی را در محیط کاری خود سپری می کنند. استفاده از گل و گیاه در محیط کار علاوه بر دکوراسیون کاربردهایی هم دارد. در محیط کار استرس یک امر طبیعی می باشد که وجود گیاهان در کاهش استرس و اضطراب کارمندان موثر می باشد رنگ سبز طبیعت یکی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌هاست . به کمک گل و گیاه در محیط کار می‌توان این حس آرامش را در محیط کار برای کارمندان فراهم کرد.

استفاده از گل وگیاه در محیط های درمانی:

از گل و گیاه در محیط های درمانی نیز استفاده می شود تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است تاثیر مثبت گل و گیاه را در این زمینه اثبات می کند. بیمارانی که در اتاقشان گل‌ها و گیاهان قرار دارد احساس بسیار بهتری دارند و روند درمانی آن‌ها بسیار سریع‌تر پیش می رود و زودتر به بهبودی دست پیدا کردند همچنین وجود گل و گیاه در کنار بیماران نیاز به داروهای ارامبخش را کمتر می کند.

 

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401