انواع دیفن باخیا

ارسال شده در 07 آذر ماه 1402

0 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

انواع دیفن باخیا

دیفن کاملیا  Dieffenbachia camille  

دیفن کاملیا دارای برگ های پهن با مرکز لیمویی رنگ و لبه های سبز تیره است. این گونه از دیفن باخیا در سایه کامل با نور کم و یا نور غیر مستقیم متوسط و در خاک با زهکشی مناسب رشد مطلوبی دارد خوب رشد می‌کند. این گیاه نسبت به تهویه هوا و آبیاری زیاد، حساس است. برای آبیاری یک بند از انگشت را در خاک فرو برده و اگر خاک این ناحیه خشک بود اقدام به آبیاری نمایید.

دیفن کاملیا  Dieffenbachia camille

دیفن استتار  Dieffenbachia camouflage

دیفن استتار، نوعی از دیفن باخیا با برگ هایی جذاب و به رنگ سبز روشن است که با رگه های کرم رنگ تزیین شده است. این گیاه می‌تواند طیف های مختلف نور خورشید از جزیی تا زیاد غیر مستقیم را تحمل کند و حتی در سایه به رشد خود ادامه دهد. اگر شرایط نگهداری این نوع دیفن مهیا باشد، اندازه برگ ها بسیار بزرگ میشود.

دیفن استتار  Dieffenbachia camouflage

دیفن وایت اتنا Dieffenbachia white etna 

این نوع از دیفن باخیا، سرعت رشد بالایی داشته و در نور کم نیز به خوبی رشد می‌کند. برگ هایی بزرگی داشته که بسیار شبیه به پارو می‌باشد. رنگ برگ ها مخلوطی از سبز و‌کرم است که جلوه‌ی شکوهمندی را به گیاه می‌دهد.

 

دیفن وایت اتنا Dieffenbachia white etna

دیفن ماکولاتا Dieffenbachia maculata

یکی از بهترین انواع دیفن باخیا، دیفن ماکولاتا است. سطح برگهای این گونه به طور نامنظم به رنگهای سفیدکرم و سبز است. رویش آن درختچه مانند است و چندین ساقه دارد که تا ارتفاع ۲ متر هم می رسد. این گیاه به مکانی پرنور ولی دور از تابش مستقیم آفتاب، نیازمند است. در بهار و تابستان هر دو هفته یکبار خاک گلدان را با کود های مناسب تقویت کنید البته توجه داشته باشید که در کوددهی افراط نکنید. حداقل دمای قابل تحمل آن ۱۵ درجه سانتیگراد است.

 

دیفن ماکولاتا Dieffenbachia maculata

دیفن سگوئین   Dieffenbachia seguine 

این گیاه از رایج ترین گونه های موجود در بازار ایران است که یک گیاه آپارتمانی زینتی با ساقه ای عصا مانند و برگ های بزرگ کرم سفید به طول 30 سانتی متر است. نسبت به سایر گونه ها مقاوم تر است و نگهداری آسان تری دارد، اما از لحاظ سمی بودن مانند واریته های دیگر است و تمام قسمت هایش سمی است. اگر شرایط نگهداری آن مساعد باشد ممکن است گلهایی به رنگ سفید بدهد که بسیار شبیه نیلوفر خواهد بود. دیفن سگوئین را در نور متوسط غیر مستقیم، خاک سبک و زهکشی شده و دمای معتدل قرار دهید و از آبیاری زیاد پرهیز کنید.

دیفن سگوئین

 

دیفن دلیلا  Dieffenbachia delilah

این گونه دارای برگ های نوک تیز بزرگ با لبه های سبز و لکه های سبز مایل به سفید است که روشن ترین برگ ها را در میان انواع گونه های دیفن باخیا به خود اختصاص داده است.

این گونه یکی از بهترین انواع دیفن باخیا میباشد که می توانید در خانه نگهداری کنید، چرا که به مراقبت کمی نیاز دارد. آبیاری متوسط بعد از خشک شدن خاک و نور متوسط از نیاز های ضروری این گیاه است. این نوع دیفن باخیا از بهترین انواع این گیاه است که سرعت رشد بالایی دارد.

دیفن دلیلا  Dieffenbachia delilah

 

دیفن هانی دو‌Dieffenbachia honeydew

دیفن هانی دو بسیار زیبا و چشم نواز است و دارای برگ های زرد طلایی با حاشیه سبز است. این گیاه زیبایی خارق العاده‌ای دارد و آن را به گیاهی جذاب برای فضای نشیمن تبدیل کرده است.

برای داشتن یک هانی دو همیشه شاداب، آن را در نور متوسط تا زیاد غیر مستقیم قرار دهید و رطوبت آن را هم تامین کنید.

دیفن هانی دو‌Dieffenbachia honeydew

دیفن درخشان  Dieffenbachia Sparkle

دیفن درخشان دارای برگ‌های سبز روشن با لکه‌های سبز تیره و سفید است که شباهت کمی با پتوس مرمری دارد. با این تفاوت که برگها کاملا نوک تیز و باریک هستند. این دیفن قد بلندی دارد و ارتفاع آن به 1 الی 5/1 متر هم می‌رسد.

 

دیفن درخشان  Dieffenbachia Sparkle

 

دیفن تروپیک ماریان   Dieffenbachia Tropic Marianne

Tropic Marianne دارای برگ‌های کرم روشن و مستطیل شکل است که حاشیه آنها با رنگ سبز تیره پوشانده شده است. در شرایط نگهداری مناسب، پهنای برگ ها می‌تواند تا 30 سانتی متر رشد کند. نور زیاد غیر مستقیم و رطوبت نسبتا زیاد از نیازمندیهای این گیاه زیبا است.

دیفن تروپیک ماریان   Dieffenbachia Tropic Marianne

دیفن پلنگیDieffenbachia Panther

این گونه نمونه ای با رشد سریع، دارای برگهای بزرگ سبز تیره و رگه هایی از نقره ای سفید است. شاخ و برگها می توانند تا طول قابل توجه ۲ تا ۳ متر رشد کنند.

دیفن پلنگیDieffenbachia Panther


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401