آیا آب و صابون در کشتن شته ها نقش دارد؟

ارسال شده در 04 تیر ماه 1401

دسته بندی: آفات و بیماری ها
127 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

دستور العمل اولیه شامل یک یا دو قاشق چایخوری صابون حشره کش موجانت در 1 لیتر آب است. مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. این مخلوط را با اسپری کردن آن روی برگ‌ها، جوانه‌ها و ساقه‌های گیاه یا با دستمال روی گیاهان بمالید.

برای کنترل جمعیت شته، صابون خالص موجانت، صابون مایع مناسب برای استفاده است. بسیاری از دستور العمل  استفاده از صابون های حشره کش نیاز به ظرف مایع مخصوص دارند، و اگر محصولی که انتخاب می کنید صابون باشد (نه شوینده) مشکلی ندارد.

آیا آب و صابون در کشتن شته ها نقش دارد

اسپری شته با استفاده از صابون ساخته شده از چربی حیوانی یا روغن گیاهی باعث خفه شدن شته ها می شود. شوینده ها حاوی روغن نیستند و می تواند به گیاهان شما آسیب برساند.

هنگامی که محلول آب و صابون خود را مخلوط کردید، یک آزمایش نقطه ای انجام دهید تا مطمئن شوید که محلول به گیاهان شما آسیب نمی رساند. این امر به ویژه در هنگام برخورد با ساکولنت ها حیاتی است.

یک برگ را با استفاده از دستمال آغشته کنید یا روی گیاه اسپری کنید و 24 ساعت کامل صبر کنید تا مطمئن شوید گیاه واکنش منفی نشان نخواهد داد.

اگر همه چیز خوب پیش رفت، قبل از استفاده از محلول، گیاهان خود را به طور کامل آبیاری کنید. قبل از سمپاشی گیاهان را با استفاده از اسپری، به گیاهان  آب شدید بدهید تا  حد امکان شته ها را قبل از درمان از بین ببرید.


آیا آب و صابون در کشتن شته ها نقش دارد

چگونه می توان از اسپری آب و صابون برای از بین بردن شته ها استفاده کرد؟

گیاهان خود را به طور کامل خیس کنید. همه جای گیاه، از جمله گوشه برگها، ساقه و سطح زیرین برگ ها را اسپری کنید. این درمان تنها در صورت تماس شته ها را از بین می برد و از شر آنها خلاص می شود. اگر آنها موفق به فرار شوند، به سرعت تولید مثل می کنند.

بهترین زمان روز برای درمان گیاهان از آفات و شته ها چه زمانی است؟

برای اسپری کردن روی گیاهان ، منتظر یک زمان خنک و آرام از روز باشید. بهترین حالت صبح زمانی است که دمای هوا بالای15 درجه سانتیگراد نباشد. شته ها تا زمانی که میانگین دما 15درجه سانتیگراد نباشد شروع به تخم ریزی نمی کنند.

سمپاشی زود هنگام باعث می شود تا زمان خشک شدن شاخ و برگ در یک روز آفتابی قبل از شب انجام شود. خیس بودن در طول شب می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند عفونت قارچی شود.

آیا آب و صابون در کشتن شته ها نقش دارد

برای کنترل ارگانیک آفات چند بار باید برای شته ها سمپاشی کرد؟

اسپری آب و صابون تخم شته را از بین نمی برد. تعداد کمی از بازماندگان می توانند به سرعت گیاهان شما را دوباره پر از شته کنند. یک یا دو بار در هفته به مدت یک ماه تا شش هفته اسپری کنید. بعد از هر بارندگی دوباره اسپری روی گیاهان انجام شود

آیا اسپری کردن محلول صابون بهتر است یا دستمال کشیدن گیاهان؟

اگر در منطقه‌ای هستید که می‌توانید بدون ایجاد آشفتگی یا آسیب به‌صورت آزاد اسپری کنید، اسپری بهترین کار است. سمپاشی شدید باعث از بین رفتن شته های در تماس می شود و همچنین آنها را از روی گیاه جدا می کند. برای گیاهان حساس و یا در مناطقی که سمپاشی ممنوع است، دستمال کشیدن گیاهان آپارتمانی با یک پارچه خیلی مرطوب کارساز است.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401