آشنایی و پرورش ساتین پتوس

ارسال شده در 29 تیر ماه 1401

35 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

آشنایی و پرورش ساتین پتوس:

 ساتین پتوس با نام علمی   Scindapsus pictus گیاه همیشه سبز بالا رونده از خانواده Araceae است. این گیاه بومی آسیا است.  ساتین پتوس گیاه آپارتمانی محبوب با برگ های قلبی شکل و رنگ های سبز و نقره ای درخشان می باشد. معمولاً از آن به عنوان پتوس ساتین، پتوس نقره ای و حتی فیلودندرون نقره ای یاد می شود. این گیاه برای گربه‌ها، سگ‌ها و اسب‌ها سمی در نظر گرفته می‌شود.

نگهداری:

ساتین پتوس یک گیاه کند رشد بوده که به دلیل نگهداری نسبتاً کم و رشد آسان شناخته شده است.

نور: مکانی که چندین ساعت نور روشن و غیرمستقیم دریافت می کند بهترین مکان رشد برای ساتین پتوس است.  نور متوسط ​​تا کم را نیز نسبتاً خوب تحمل می کند، گرچه در شرایط نور کم رشد بسیار کمی را ایجاد می کند.

خاک: این گیاه به پوسیدگی ریشه حساس است، در یک خاک با زهکشی مناسب ، حاصلخیز و غنی از مواد آلی بهترین عملکرد را دارد.

آبیاری: زمانی که 5 تا 7 سانتی متر بالای خاک خشک شد آبیاری انجام شود. هرگز اجازه ندهید خاک به طور کامل خشک شود زیرا این کار به سرعت ریشه ها را چروک می کند، همچنین نباید به طور مداوم خاک مرطوب نگه داشته شود زیرا می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود. در تابستان ممکن است لازم باشد گیاه خود را هر هفته آبیاری کنید.

دما و رطوبت: در سطوح استاندارد درجه حرارت و رطوبت خانگی خوب عمل می کند. گیاه خود را در معرض دمای کمتر از 16 درجه سانتی گراد قرار ندهید و در صورت امکان آن را از دریچه های هوا دور نگه دارید.

هرس: این گیاه رشد کندی دارد پس هرس آن ضروری نیست اما، چون عادت رشد بالارونده دارد، ممکن است بخواهید گیاه خود را گهگاه برای کنترل رشد و ظاهر آن هرس کنید. هرس در ماه های بهار و تابستان مناسب است.

تکثیر: ساتین پتوس را می توان به راحتی با قلمه های ساقه که بین 3 تا 5 گره دارد تکثیر کرد. از آنجایی که رشد کندی دارد، این روند کمی طول می‌کشد.

آفات و بیماری ها

مراقب برخی از آفات رایج گیاهان آپارتمانی مانند کنه‌های عنکبوتی، فلس، حشرات آردآلود، تریپس و پشه‌های قارچی باشید.

همچنین گیاه خود را بیش از حد آبیاری نکنید زیرا شرایط مرطوب، محیط ایده آلی را برای رشد قارچ های مضر در خاک فراهم می کند که می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شود.

برگ های زرد: برگ‌های زرد معمولاً نشانه‌ای از آبیاری بیش از حد گیاه شما، پوسیدگی ریشه، کم آبیاری یا کبود نور می باشد.

کم شدن رنگ های نقره ای: اگر نور کافی دریافت نکند، رنگ نقره ای چشمگیر خود را از دست می دهد.

رشد متوقف شده: این گیاه به دلیل کند رشد بودن شناخته شده است، بنابراین اگر هر سال متوجه رشد زیادی نمی‌شوید، وحشت نکنید. اما اگر هیچ رشدی را متوجه نشدید معمولاً به این معنی است که نور کافی دریافت نمی کند.

پیچ خوردن برگ ها: گیاه شما آب کمی دریافت کرده است. 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401