آشنایی با گیاه آگلونما

ارسال شده در 25 تیر ماه 1401

57 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

ان گیاه با نام علمی Aglaonema commutatum  گیاهی اپارتمانی که بومی جنوب شرقی اسیا و جنگل های گرمسیری می باشد . دارای برگ های بیضی و تقریبا کشیده با ساقه هایی کوتاه می باشد طول برگ حدود10-30سانتی متر است. به دلیل توانایی این گیاه در تولید اکسیژن و پاکسازی هوا از سمومی مانند فرمالدهید و بنزن یکی از گیاهان مناسب برای اتاق خواب می باشد. این گیاه نیاز به مراقبت زیادی ندارد و جز گیاهان کم رشد می باشد به همین دلیل جز گیاهان اپارتمانی پر طرفدار است.

این گیاه از طریق قلمه ساقه برگدار،جداکردن بوته و بذر تکثیر می شود. اگلونماها از نظر ظاهری یک شکل هستن و تفاوت انها فقط از نظر رنگ برگ می باشد دارای انواع مختلفی از جمله سبز،ملکه نقره ای،صورتی ،هلندی و... می باشد.

آشنایی با گیاه آگلونما

شرایط نگهداری:

نور:نیاز به نور مستقیم ندارد اما گونه سبز ان مقاومت بیشتری به کم نوری نسبت به گونه های رنگی این گیاه دارد

ابیاری: از نظر نیاز ابی به ابیاری زیاد احتیاج ندارد اما نباید مدت زمان زیادی در تنش ابیاری باشد و بهترین زمان ابیار برای اگلونما هنگامی است که سطح 2تا3 سانتی متر خاک خشک باشد ابیاری باید صورت گیرد.

رطوبت:گیاه اگلونما گیاهی است که رطوبت خود را تامین می کند ولی می توان در روزهای گرم از اسپری اب روی برگها و یا روش های دیگر رطوبت رسانی مانند ایجاد جزیره و بخور استفاده کنید

خاک: نیز به خاک سبک با زهکشی مناسب دارد و خاک اگلونما همیشه باید مقداری رطوبت در خود داشته باشد ولی باید توجه شود که این رطوبت بیش از حد نباشد.

تغذیه: این گیاه نیاز به تغذیه خاصی ندارد ولی بهتر است که از کودهای ازته در فصل رشدی در کنار دیگر کودهای تقویتی استفاده شود که برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید

آشنایی با گیاه آگلنما

 

سوالات متداول درباره نگهداری گیاه اگلونما:

1-علت زرد شدن برگهای اگلونما در حین رشد چیست؟

علت این عارضه کم ابی می باشد و باید ابیاری ان تعدیل شود اما باید دقت شود ابیاری بیش از نیاز گیاه نباشد

2-علت قهوه ای شدن ساقه گیاه چیست؟

علت زرد و سپس قهوه ای شدن ساقه می تواند پوسیدگی قارچی باشد که برای حل این مشکل ابیاری باید کمتر انجام شود و همچنین می توانید از سموم قارچ کش استفاه شود که برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسای متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

3- علت وجود موجودات سفید و پنبه مانند در محل رویش برگ چیست؟

این موجودات سفید رنگ شپشک ارد الود می باشد و برای رفع این مشکل می توان از سموم حشره کش استفاده کنید برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

 

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401