آشنایی با گیاه گل مروارید آفریقایی

ارسال شده در 28 خرداد ماه 1401

119 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه مروارید آفریقایی یا دیزی آفرقایی با نام علمی Osteospermum spp بومی مناطق آفریقای جنوبی می باشد. شباهت زیادی به گل های مروارید معمولی دارند، با گلبرگ هایی که در اطراف یک دیسک مرکزی قراردارد گلبرگ ها به رنگ های متنوعی هستند.  دیسک‌های مرکزی گل‌ها حتی می‌تواند شبیه به رنگ متالیک باشد. گلبرگ ها می توانند مانند یک گل مروارید معمولی صاف و مسطح باشند، یا می توانند به شکل قاشق لوله ای بیرون بیایند. برگها نیزه مانند یا تقریباً بیضی شکل و صاف، دندانه دار یا لوب دار می باشند. این گیاه از طریق بذر تکثیر می شود.این گل ها بهتر است در بهار پس از گذر از خطر یخبندان کاشته شوند و سرعت رشد نسبتاً سریعی دارند و حدود دو ماه پس از جوانه زدن از بذرها شکوفا می شوند.

آشنایی با گیاه گل مرواریدی

شرایط لازم برای نگهداری گیاه گل مروارید آفریقایی:

نور: گل های مروارید آفریقایی در آفتاب کامل به بهترین شکل شکوفا می شوند. آنها می توانند سایه جزئی را تحمل کنند، اما این احتمالا باعث می شود گل های کمتری تولید کنند.

دما:  گل های مروارید آفریقایی آب و هوای معتدل را ترجیح می دهند. اگرچه یخ زدگی به آنها آسیب می رساند یا می کشد اما تا دمای حدود-7درجه را تحمل می کنند.

رطوبت: گل مرواریدی نسبت به رطوبت حساس نمی باشد و تا زمانی که گردش هوای خوب و آبیاری مناسب و زهکشی خاک داشته باشند، معمولاً رطوبت برای آنها مشکلی نیست.

آبیاری: با وجود اینکه تا حدودی به خشکی مقاوم می باشند، گل های مروارید نیاز دارند زمانی که سطح خاک تا عمق حدود 4سانتیمتری خشک می شود آبیاری انجام شود تا بهترین رشد خود را داشته باشند. در طول دوره های خشکسالی یا گرمای شدید،رشد گیاهان کند می شوند و به خواب می روند. سعی کنید خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید. اما زیاد آبیاری نکنید، زیرا خاک خیس می تواند بیماری هایی مانند پوسیدگی ریشه را تحریک کند.

خاک: گل های مروارید آفریقایی خاک غنی از نظر ارگانیک با زهکشی شدید و pH خاک کمی اسیدی را ترجیح می دهند.

تغذیه: این گل ها دوست دارند غذای زیادی رشد کنند و در بهترین حالت شکوفا شوند. علاوه بر مخلوط کردن کمپوست در خاک، یک کود متعادل برای گیاهان گلدار به صورت ماهانه در طول فصل رشد اعمال کنید. گیاهان گلدانی ممکن است به تغذیه مکرر نیاز داشته باشند.

آشنایی با گیاه گل مرواریدی

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه گل مرواریدی:

1-علت رشد علفی و عدم گلدهی گیاه گل مرواریدی چیست؟

علت رشد علفی این گیاه نور کم می باشد و برای گلدهی نیاز به نور کامل دارد. بهتر است این گیاه در مکانی قرار گیرد که نور آفتاب به صورت مستقیم به آن بتابد.

2-علت پژمردگی و پوسیدگی ریشه در گیاه گل مرواریدی چیست؟

گل مرواریدی نیاز دارد تا خاکش مرطوب باشد اما اگر خاک حالت باتلاقی به خود بگیرد ریشه گیاه دچار پوسیدگی می شود و به علت پوسیدگی انتقال آب در گیاه دچار مشکل می شود و گاه حالت پژمردگی می گیرد. بهتر است مقدار آبیاری کم شود و آبیاری به صورتی باشد که خاک مرطوب شود.

3-علت عدم سبز شدن بذر در گیاه گل مرواریدی چیست؟

این گیاه اگر در زمانی کاشته شود که یخبندان اتفاق بیوفتد بذر ها سبز نمی شوند. بهتر است در فصل بهار به از  دوره ی یخبندان ها کاشته شود.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401