آشنایی با گیاه گل مرجان

ارسال شده در 17 اردیبهشت ماه 1401

148 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه گل مرجان با نام علمی Euphorbia milii بومی ماداگاسکار می باشد که با نام فرفیون نیز شناخته می شود این گیاه دارای ساقه خاکستری رنگ پوشیده شده از تیغ می باشد برگهای این گیاه بیضی شکل و کشیده می باشد ، دارای گل های کوچک به رنگهای سفید،صورتی و...می باشد  واین گیاه دارای شیره ای سفید رنگ و سمی می باشد.گیاه گل مرجان از طریق بذر و قلمه تکثیر می شود.

شرایط لازم برای نگهداری گیاه گل مرجان

نور: نیاز به نور زیاد به صورت غیر مستقیم می باشد و درصورت عدم دریافت نور کافی گلدهی انجام نمی شود و برگها رنگ پریده می شوند.

دما: به دمای پایین و هوای سرد حساس می باشد و دچار ریزش برگ می شود.بهترین دما برای رشد گیاه گل مرجان محدوده بین 24 تا 32 می باشد.

رطوبت:نیاز به رطوبت رسانی دارد اما نباید در معرض رطوبت زیاد قرار گیرد چرا که دچار بیماری های قارچی می شود.

ابیاری: ابیاری تنها در زمانی که سطح خاک تا عمق 2تا3سانتیمتری به طور کامل خشک باشد باید انجام شود و نیاید رطوبت خاک مدت طولانی بماند چرا که باعث پوسیدگی و بیماری ها قارچی می شود.

خاک:نوع خاک تفاوتی نمی کند اما گلدان باید زهکشی مناسبی داشته باشد.

تغذیه: این گیاه برای رشد خود نیاز به کودهای تقویتی دارد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه گل مرجان

1-علت ریزش برگ در گیاه گل مرجان چیست؟

علت ریزش برگها ابیای بیش حد می باشد  که بهترین راه برای کنترل ریزش برگها چک کردن خاک گلدان قبل از ابیاری میباشد و در صورت خشک بودن خاک تا عمق 2-3سانتیمتر ابیار انجام شود.

2-علت زرد و خشک شدن برگهای بالایی در گیاه گل مرجان چیست؟

علت زردی برگهای بالایی عدم وجود مواد مغذی می باشد برای رفع این مشکل می توانید از کودهای تقویتی استفاده کنید برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

3- علت ایجاد نقطه های زرد وقهوه ای در زیر برگ گیاه گل مرجان چیست؟

علت ایجاد این نقاط تغذیه حشرات از برگ می باشد که برای حل این مشکل می توانید از سموم حشره کش استفاده کنید برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید. 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401