آشنایی با گیاه کوروتن

ارسال شده در 25 تیر ماه 1401

54 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

با نام علمی Codiaeum Variegatum بومی مناطق اندونزی، مالزی و استرالیا می باشد. این گیاه در جنگل های همیشه مرطوب رشد می کند ودارای تنوع زیادی است. نگهداری از کورتون ها در آپارتمان می تواند مشکل باشد زیرا به شرایط ویژه‌ای از نور، آب، دما و رطوبت نیاز دارند و نسبت به جابجایی حساس هستند. کوروتن گیاهی است با برگهای صاف و براق در رنگهای زرد، صورتی، نارنجی، بنفش و سبز که به شکل ترکیبی از الگوهای راه راه و تکه تکه دیده می شوند و دارای گونه های مختلفی مانند: قطره طلا، گورخری،کوروتن رشته ای و...می باشد. تکثیر از طریق قلمه ساقه و تکثیر هوایی انجام می شود.

آشنایی با گیاه کوروتن

شرایط نگهداری از گیاه کوروتن:

نور: این گیاه نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد و فقط زمانی که آفتاب داغ باشد برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نیاز به سایه دارد. فقط برخی از گونه های آن را می توان در شرایط نیمه سایه نگهداری کرد.

دما: گیاه کوروتن بومی مناطق گرمسیری ومرطوب است به همین دلیل باید در دمای حدود26 درجه قرارگیرد و نسبت به سرما حساس می باشد، در دمای کمتر از16 دچار لکه های قهوای می شود و در دمای خیلی بالا نیز از بین می رود.

رطوبت: بهتر است در مکان مرطوب قرار گیرد و یا به روش مصنوعی رطوبت رسانی شود.

آبیاری: نیاز به آبیاری منظم دارد و هر زمان که خاک گلدان تا عمق 2-3سانتیمتری خشک باشد باید آبیاری انجام شود تا خاک گلدان همیشه مرطوب باشد.

خاک: نیاز به خاک دارای زهکشی مناسب دارد که بتواند مقداری آب را در خود نگهدارد.

تغذیه: نیاز به مواد مغذی و نیتروژن دارد در طول فصل رشد باید از کودهای تقویتی استفاده شود.

آشنایی با گیاه کوروتن

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه کوروتن:

1-علت سبز شدن برگهای رنگی در گیاه کوروتن چیست؟

این گیاه نیاز به دریافت نور زیاد دارد برای رنگی ماندن برگها گلدان باید جایی باشد که نور کافی دریافت کند.

2-علت ریزش برگهای گیاه کوروتن چیست؟

مهم ترین علت ریزش برگها طوبت ناکافی و استرس‌های دمایی می باشد، این گیاه  به محیطی بیش از حد خشک یا سرد عادت ندارد و این مساله باعث ریزش برگ‌های گیاه می‌شود. همچنین عدم وجود مواد غذایی برای گیاه سبب ریزش برگها می شود برای تغذیه گیاه می تان از کودهای تقویتی استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در تماس باشید.

3- ایجاد پوشش پنبه مانند در سطح برگ چیست؟

علت این عارضه حشره شپشک آردالود می باشد برای رفع این مشکل می توان با پارچه ای نمدار برگها را تمیز نموده و در صورتی که جمعیت حشره بالا باشد می توان از سموم حشره کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401