آشنایی با گیاه پپرومیا

ارسال شده در 01 مرداد ماه 1401

64 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه پپرومیا با نام علمی Peperomia spp بومی آمریکای جنوبی و مرکزی و مکزیک می باشد این گیاه چند ساله همیشه سبز از خانواده گیاهان Piperaceae است. نوع نیمه ساکولنت پپرومیا دارای برگ های قلبی شکل و ساقه های متمایل به صورتی و دنباله دار این گیاه آب را ذخیره می کند. ساقه ها کاملا سفت و محکم هستند. برگ های گوشتی ضخیم، سبز و براق با حاشیه های کم رنگ است همچنین انواع متنوعی با برگ‌های سبز و علامت‌های کرم رنگ، طلایی، زرد یا سفید وجود دارد. این گیاه از طریق قلمه ساقه و برگ تکثیر می شود.

شرایط نگهداری از گیاه پپرومیا

نور:

در داخل خانه، Peperomia خود را نزدیک یک پنجره روشن (اما نه در نور مستقیم خورشید) قرار دهید. این گیاهان با نور فراوان روشن و غیر مستقیم بهترین عملکرد را دارند. در فضای باز، گیاه خود را در محیطی قرار دهید که یک درخت بصورت سایه انداز در کنار آن قرار داشته باشد.

دما:

پپرومیا گیاه نسبتا مقاومی می باشد و در دمایی متعادل رشد خوبی دارد این گیاه در دمای 25تا30 درجه نگهداری می شود و در زمستان تا دمای حدود7 درجه را تحمل می کند

رطوبت :

این گیاه نیاز به رطوبت بالا ندارد فقط در روز های گرم سال نیاز به رطوبت رسانی دارد.

آشنایی با گیاه پپرومیا

آبیاری:

این گیاه دارای ریشه های کم عمق می باشد و بهتر است که یک برنامه منظم برای آبیاری داشته باشد و هر گاه سطح خاک تا حدود دو سانتیمتری خشک بود آبیاری انجام شود.

خاک:

نیاز به خاک مناسب با زهکشی بالا دارد

تغذیه:

در طی فصل رشدی نیاز به کود کامل دارد

نظافت و نگهداری

برگ‌های مرده، آسیب‌دیده یا زرد را در طول فصل رشد در صورت نیاز جدا کنید. برای شکل و پر شدن در صورت نیاز، قیچی کنید.

آشنایی با گیاه پپرومیا

مشکلات رایج در نگهداری گیاه پپرمیا

علت ایجاد پژمردگی و پوسیدگی ریشه در گیاه پپرونیا چیست؟

-این گیاه در اکثر موارد به آفات و بیماری ها مقاوم است با این حال، آبیاری بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ساقه یا ریشه شود.این گیاه نیاز به گلدانی با زهکشی بالا دارد تا آب اضافی را از دسترس گیاه خارج کند. اگر گیاه شما غرقاب شود، ممکن است به یک عفونت قارچی جدی به نام پیتیوم مبتلا شود ، Pythium معمولاً از ریشه شروع می شود، بنابراین ممکن است تا زمانی که گیاه از بین نرفته است از مشکل مطلع نشوید.

علت سوختگی برگهای پپرونیا چیست؟

-نور بیش از حد خورشید نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. آفتاب شدید و مستقیم برگ ها را می سوزاند و باعث زرد شدن و سپس قهوه ای شدن آنها می شود. چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل، از پپرونیای خود در برابر اشعه های خورشید محافظت کنید.

علت پیچ خوردگی برگهای گیاه پپرونیا چیست؟

-پیچ خوردگی برگ می تواند مشکل ساز باشد و ناشی از کمبود مواد مغذی ویا حشرات مکنده باشد. اگر این اتفاق افتاد، گیاه خود را به دقت بررسی کنید تا مشخص کنید آیا به آفات آلوده شده اید (مثلاً شپشک آردآلود یا کنه عنکبوتی). علاوه بر این، ممکن است نیاز به تعویض گلدان داشته باشید.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401