آشنایی با گیاه پاچیرا

ارسال شده در 22 خرداد ماه 1401

124 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه پاچیرا با نام علمی Pachira Aquatica بومی مناطق شرق آسیا می باشد. گیاه پاچیرا یکی از گیاهان قدیمی باشد که در فرهنگ کشور چین گیاه پاچیرا نماد خوشبختی و ثروت می باشد. پاچیرا گیاهی همیشه سبز می باشد که در تصفیه هوا نیز نقش دارد. پاچیرا عموما دارای پنج برگ می باشد که به وسیله دمبرگ به ساقه متصل می شود. این گیاه از طریق قلمه و بذر تکثیر می شود.

شرایط لازم برای نگهداری گیاه پاچیرا:

نور: نیاز به نور زیاد دار که بصورت غیر مستقیم دریافت کند. بهتر است در مکانی قرار گیرد که نور آفتاب در ظهر به گیاه به صورت مستقیم برخورد نکند.

دما: دمای ایده ال برای نگهداری پاچیرا 15تا 25 درجه می باشد. به طور کلی این گیاه نسبت به دما بالا و پایین تر از حد معمول حساس می باشد.

رطوبت: گیاه پاچیرا نسبت به رطوبت حساس می باشد و نیاز رطوبتی بالایی دارد و بهتر است به طور مداوم رطوبت رسانی شود.

آبیاری: برای آبیاری گیاه پاچیرا بهترین زمان وقتی است که سطح خاک گیاه تا عمق 3تا4 سانتیمتری با کمی بیش از یک بند انگشت خشک باشد می توان آبیاری گیاه را انجام داد. مقدار آب آبیاری باید به حدی باشد که خاک گلدان مرطوب شود و حالت باتلاقی برای گیاه ایجاد نشود.

خاک: نیاز به خاکی با تخلخل بالا و غنی از مواد آلی دارد

سواات متداول در زمینه نگهداری گیاه پاچیرا:

1-علت زری برگهای گیاه پاچیرا چیست؟

زردی برگ های می تواند دلایل مختلفی داشته باشد دو دلیل اصلی زردی برگ در گیاه پاچیرا نور نامناسب و تغیرات دمایی می باشد.

اگر گیاه در مکانی قرار گیرد که نور مستقیم آفتاب به مقدار زیادی به برگها بتابد گیاه دچار زردی برگ می شود همچنین اگر در محیطی باشد که بطور کامل سایه باشد دچار زردی برگ می شود.

دلیل دیگری که موجب زردی برگ در گیاه پاچیرا می شود اختلاف زیاد دمای شب و روز می باشد اگر این اختلاف دما زیاد باشد برگها زرد می شود بهتر از گیاه در مکانی قرار گیرد که نور غیر مستقیم آفتاب را دریافت کند همچنین مکان قرار گیری گلدان از لحاظ دمایی دارای تعادل باشد و گیاه در دمای مناسبی قرار گیرد.

2-علت ایجاد پژمردگی برگها و پوشش سفید و پنبه مانند در ناحیه دمبرگ گیاه پاچیرا چیست؟

علت وجود پوشش سفید رنگ حشره شپشک آرد آلود می باشد که به دلیل تغذیه از شیره گیاهی  باعث پژمردگی برگها می شود برای مقابله  با این حشره می توان از محلول صابمون و آب استفاده کرد و با یک دستمال رو قسمت های که پوشش سفید رنگ وجود دارد کشید و حشرات را از روی گیاه پاک کرد. در صورتی که جمعیت حشره زیاد باشد می توان از سموم حشره کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با کار شناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401