آشنایی با گیاه پاندا

ارسال شده در 30 خرداد ماه 1401

116 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه پاندا با نام علمی Kalanchoe tomentosa با نام های دیگر مانند ساکولنت لب سوخته، گیاه مخمل و... شناخته می شود این گیاه بومی ماداگاسکار می باشد. مشخصه آن برگ های آبی مایل به سبز است که با رنگ قرمز تیره یا قهوه ای شکلاتی پوشیده شده اند. بوته های گیاه پاندا در اندازه های مختلف، از کوچک تا ارتفاع نزدیک به 2.5 فوت وجود دارند.

گیاه پاندا با رشد آهسته مستعد هیچ گونه آفت یا بیماری جدی نیستند. مراقب آفات و بیماری های رایج گیاهان آپارتمانی مانند شپشک آرد آلود، فلس، لکه برگی و کنه های عنکبوتی باشید. این ساکولنت های کوچک و مقاوم در تمام طول سال در گلدان های داخل خانه شما رشد می کنند.

 

آشنایی با گیاه پاندا

 

نور: گیاه پاندا نیازمند نور روشن و غیر مستقیم هستند. گیاه پاندا در آفتاب مستقیم خوب عمل نمی کند و مستعد سوختگی برگ است. اگر متوجه شدید که گیاه پاندا ساقدار می شود، آن را به مکان روشن تری منتقل کنید.

دما :گیاه پاندا مانند دیگر ساکولنت ها نسبت به دمای بالا حساسیت کمی دارد اما در برابر سرما و یخبندان مقاومت ندارد. با این حال، ساکولنت های ب گیاه پاندا ه اندازه سایر گونه های ساکولنت در برابر حرارت مقاوم نیستند. آنها ممکن است در گرمای شدید رنج ببرند، به خصوص اگر در ماه های تابستان در خارج از خانه رشد کنند

رطوبت: وقتی صحبت از گیاه پاندا می شود، نیازی به نگرانی در مورد رطوبت نیست. آنها از شرایط خشک لذت می برند! میانگین رطوبت خانگی برای این ساکولنت ها عالی است.

آبیاری: گیاه پاندا را می توان به عنوان دارای نیاز آبی کم توصیف کرد. بین دو آبیاری به خصوص در ماه های زمستان که گیاه خواب است، اجازه دهید خاک کاملا خشک شود. گیاه پاندا ممکن است در ماه های گرم تابستان به آبیاری بیشتری نیاز داشته باشند.

خاک: مانند بیشتر ساکولنت ها، گیاه پاندا به خاک خشک و با زهکشی خوب نیاز دارند. مخلوط خاک کاکتوس یا آبدار برای گیاه پاندا کافی است.

کود: کود دهی منظم برای گیاه پاندا ضروری نیست. با این حال، یک بار کود دهی در ابتدای فصل رشد (ماه های بهار) می تواند به تشویق رشد قوی کمک کند. کود کاکتوس یا ساکولنت بهترین است.

 

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401