آشنایی با گیاه نخل ماداگاسکار

ارسال شده در 27 اردیبهشت ماه 1401

141 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

با نام علمی Pachypodium  بومی ماداگاسکار می باشد و این گیاه در واقع  نخل نیست و بعلت شباهتی که به نخل دارد این نام را دارد. نخل ماداگاسکار دارای تنه قطور  پوشیده از خار می باشد که می تواند آب را در بافت خود نگهدارد و برگهای به رنگ سبز رنگ و حالت چتری دارند. این گیاه فتوسنتز را هم در برگها و هم ساقه انجام می دهد. نخل ماداگاسکار درصورتی که در شرایط مناسب قرارگیرد تا 2متر می تواند رشد کند. تکثیر از طریق قلمه، بذر و پاجوش انجام می شود.

آشنایی با گیاه نخل ماداگاسکار

شرایط لازم برای نگهداری گیاه نخل ماداگاسکار

نور: نیز به نور مستقیم و زیاد دارد در صورتی که در آپارتمان نگهداری می شود باید در کنار پنجره ای پر نور قرار گیرد.

دما: نسبت به سرما و دمای کمتر از 12 درجه حساس می باشد ولی نسبت به دمای بالا مقاوم است.

رطوبت: نیاز به روطوبت کمی دارد. باید توجه شود که در هنگامی که نور به گیاه می تابد غبار پاشی نشود چرا که برگهای گیاه می سوزد.

آبیاری: نسبت به آبیاری زیاد حساس می باشد و فقط در صورتی که خاک تا عمق یک بند انگشت خشک باشد نیاز به آبیاری دارد و آبیاری به صورتی انجام می شود که فقط خاک مرطوب شود.

خاک: خاک گلدان گیاه نخل ماداگاسکار باید زهکشی بالایی داشته باشد.

تغذیه: به دلیل استفاده از خاک با زهکشی بالادر هر بار آبیاری مقداری از عناصر خاک شسته می شود به همین دلیل نیاز به کودهای تقویتی دارند برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

آشنایی با گیاه نخل ماداگاسکار

سوالات متداول در زمینه نگهداری از گیاه نخل ماداگاسکار:

1-علت ریزش برگهای گیاه نخل ماداگاسکار چیست؟

ریزش برگها در پاییز و زمستان عادی می باشد. در غیر این صورت علت ریزش برگها کم آبی و خشکی بیش از حد خاک گلدان و تهویه نامناسب می باشد بهتر است هر زمان که سطح خاک گلدان تا عمق 2-3سانتیمتری یا یک بند انگشت خشک باشد آبیاری انجام شود.

2-علت سوختگی حاشیه برگ در گیاه نخل ماداگاسکار چیست؟

اگر در مصرف کودها زیاده روی شود و بیش از نیاز گیاه کوددهی شود گیاه دچار مسمومیت می شود و حاشیه برگها حالت سوختگی پیدا می کند. بهتر است کوددهی به گیاه طب برنامه ای مشخص و به مقدار مناسب انجام شود.برای کسب اطلاع کافی می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

3-علت توقف رشد در گیاه نخل ماداگاسکار چیست؟

توقف رشد می تواند علت های گونا گونی از جمله: کوددهی نامناسب، عدم نور کافی، نامناسب بودن خاک و کوچک بودن گلدان اتفاق می افتد که باید هر یک از عوامل جداگانه برسی شود .


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401