آشنایی با گیاه نخل باد بزانی(نخل واشنگتن)

ارسال شده در 01 خرداد ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
119 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

نخل باد بزنی با نام علمی Chamaerops humilis بومی مناطق مدیترانه ای می باشد. این نخل نسبت به سرما مقاوم است و به همین دلیلی در مناطق  زیادی گسترش پیدا کرده است. برگ این درخت داری دمبرگی بلند است و دسته ‌ای از برگچه ‌ها به این دمبرگ وصل می ‌شوند و ظاهری همانند بادبزن به خود می‌ گیرند به همین خاطر آن را نخل بادبزنی می ‌نامند. این نخل در شرایط محیطی مناسب ارتفاع آن به 30 متر نیز می رسد. نخل بادبزنی از طریق بذر و پاجوش تکثیر می شود.

آشنایی با گیاه نخل بادبزانی

شرایط لازم برای نگهداری نخل باد بزنی

نور: نیاز به نور مستقیم دارد و در طول روز باید 4تا6 ساعت نور مستقیم دریافت کند.

دما: نخل بادبزنی در شرایطی که روز گرم باشد و شب خنک رشد بهتری دارد اما به طور کلی نسبت به دما حساس نمی باشد.

رطوبت: نیاز به رطوبت ندارد و رطوبت محیط برای رشد گیاه کافی می باشد اما اگر در آپارتمان نگهداری می شود نیاز به رطوبت رسانی دارد.

آبیاری: نخل بادبزنی تا هنگامی که ریشه هایش در خاک گسترش پیدا نکرده باشد نیاز به آبیاری منظم دارد اما بعد از بلوغ و گسترش ریشه نسبت به کم آبی مقاوم می باشد.

خاک: نیاز به خاکی دارد که زهکشی مناسب داشته باشد چون نمی تواند در خاک های خیس و باتلاقی رشد کند.

تغذیه: نیاز به کود های تقویتی در طول فصل رشد دارد.

آشنایی با گیاه نخل باد بزانی

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه نخل بادبزنی

1-علت پوشش سفید رنگ روی برگهای گیاه نخل بادبزنی چیست؟

شپشک اردآلود با تغذیه از شیره گیاهی پوشش سفید رنگی ایجاد می کند که زیر این پوشش تخم گذاری می کند. این حشره با تغذیه از شیره گیاه باعث تضعیف گیاه می شود. برای مقابله با این حشره می توان برگهای گیاه را با آب پاشی تمیز نمود. در صورتی که جمعیت حشره زیاد شود می توان از سموم حشره کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید. 

آشنایی با گیاه نخل باد بزانی

-علت ایجاد لکه های قهوه ای روی برگهای گیاه نخل بادبزنی چیست؟

این لکه ها به علت های گوناگون ایجاد می شود یکی از این علت ها کمبود رطوبت می باشد در روزهای گرم اگر رطوبت خیلی کم باشد این لکه ها ایجاد می شود برای پیشگیری می توان در روز های گرم رطوبت رسانی کرد. علت دیگر آبپاشی روی برگها در زمانی است که آفتاب مستقیم به گیاه می خود در این زمان قطره های آب به صورت زربین عمل کرده و موجب سوختن برگها می شود.

از دیگر عوامل که موجب بروز لکه روی برگ نخل باد بزنی می شود بیماری قارچی میباشد در روزهای گرم و رطوبت بالا در صورتی که تهویه مناسب نباشد بیماری قارچی ایجاد می شود. این گیاه نیاز به تهویه مناسب دارد در صورت آلودگی به این بیماری می توان از سموم قارچ کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

آشنایی با گیاه بادبزانی

-علت بی رنگ شدن برگها و فاصله زیاد برگها از هم چیست؟

 به علت نرسیدن نور کافی به گیاه برگها حالت رنگ پریده پیدا می کند. این گیاه نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد و باید 4-6 ساعت نور مستقیم دریافت کند. در صوتی که نور مستقیم دریافت نکند گیاه دچار مشکل می شود و بهتر است در محیط کم نور نگهداری نشود.

 


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

سمپاشی درختان میوه در فصل زمستان

دسته بندی: آفت و بیماری
03 اردیبهشت ماه 1401