آشنایی با گیاه محبوب شب

ارسال شده در 29 اردیبهشت ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
167 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

گیاه محبوب شب با نام علمی Night-blooming jasmine بومی قاره آمریکا و کشور هندوستان می باشد، این گیاه در ایران به نام یاس شب هم شناخته می شود. گیاهی همیشه سبز می باشد که دارای 200 گونه متفاوت می باشد. این گیاه داری برگهای کوچک به رنگ سبز می باشد و به داشتن گلهایی معطر به رنگ سفید، زرد، بنفش و قرمز می باشد. این گیاه بیشتر در فضای باز استفاده می شود و تکثیر آن از طریق قلمه ساقه و بذر می باشد.

 

شرایط نگهداری گیاه محبوب شب

نور: نیاز به نور مستقیم و زیاد دارد در صورتی که در آپارتمان نگهداری می شود باید کنار پنجره جنوبی قرار گیرد تا نور مستقیم دریافت کند.

دما: این گیاه بومی مناطق گرمسیری است و در محدوده دمایی 20تا26 درجه بهترین عملکرد را دارد و نسبت به سرما بسیار حساس می باشد.

رطوبت: نیاز به رطوبت زیاد ندارد و نسبت به رطوبت حساس نمی باشد. فقط در روزهای گرم سال نیاز به رطوبت رسانی دارد.

آبیاری: نیاز به آبیاری زیاد ندارد و فقط در هنگامی که سطح خاک گیاه تا عمق 2-3 سانتیمتری یا یک بند انگشت خشک باشد آبیاری صورت می گیرد.

خاک: نیاز به خاک نرم با زهکشی بالا دارد.

تغذیه: برای گلدهی در طی فصل رشدی نیاز به کودهای فسفر بالا و پتاس بالا دارد.

آشنایی با گیاه محبوب شب - شهر گیاه

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه محبوب شیب

1-علت ایجاد لکه های قهوه ای با حاشیه زرد در گیاه محبوب شب چیست؟

یکی از بیماری هایی که ممکن است این گیاه به آن دچار شود بیماری لکه برگی است. لکه های قهوه ای رنگی که همراه با حاشیه آبدار زرد هستند بر روی برگ ها پدیدار می شوند برای جلوگیری از تکثیر این بیماری باید قسمت‌های آلوده از گیاه جدا شود، علاوه بر این شما می توانید از قارچ کش ها نیز استفاده کنید برای کسب اطلاع بیشتر در این زمیننه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همرا باشید.

2-علت لوله ای شدن برگهای گیاه محبوب شب چیست؟

علت لوله ای شدن برگها دمای هوای پایین و سردی هوا می باشد گیاه محبوب شب نسبت به سرما و دمای هوای پایین حساس می شود اگر این گیاه در داخل آپارتمان نگهداری می شود بهتر است به منطقه ای گرم تر منتقل شود. بهتر است از این گیاه در مناطق سردسیر نگهداری نشود.

از دیگر عواملی که باعث لوله ای شدن برگها می شود آبیاری کم یا زیاد می باشد آبیاری گیاه محبوب شب باید متعادل باشد و در صورت نیاز و خشکی خاک گیاه تا عمق2-3 سانتیمتر نیاز به آبیاری دارد.

3- علت عدم گلدهی گیاه محبوب شب چیست؟

چند عامل عمده در گلدهی گیاه محبوب شب نقش دارد مانند: کمبود نور و کافی نبودن طول روز و ساعات نورگیری، زیاده‌روی در اضافه کردن کودهای تقویتی به خصوص ازت و استفاده کم از کودهای فسفر بالا وپتاس بالا، هوای خشک و حمله تریپس‌ها از عواملی هستن که گلدهی گیاه را با مشکل روبه رو می کنند. باید هر یک از این عوامل برسی شود تا علت عدم گلدهی مشخص شود و سپس به حل این مشکل پرداخت.

آشنایی با گیاه محبوب شب - شهر گیاه


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401