آشنایی با گیاه فردوس

ارسال شده در 29 اردیبهشت ماه 1401

125 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

با نام علمی  Euphorbia grantii   با نام های سینادیوم گرانتی و یا سینادیوم کامپکتوم همچنین با نام بوته شیر آفریقایی نیز شناخته می شود. بومی مناطق گرمسیری تانزانیا می باشد. فردوس گیاهی همیشه سبز است که به صورت درختچه می باشد و هم در فضای باز هم آپارتمان می توان نگهداری کرد. گیاه فردوس دارای برگ های بزرگ می باشد که دو گونه مختلف دارد 1. این نوع از سینادنیوم دارای ساقه ی کوتاه و برگهای قهوه ای مایل به ارغوانی است.2. برگهای همیشه سبز و ساقه های بلند دارد. روش تکثیر این گیاه قلمه ساقه وبرگ همچنین بذر می باشد.

آشنایی با گیاه فردوس

شرایط لازم برای نگهداری گیاه فردوس

نور: نیاز به نور کامل و زیاد اما به صورت غیر مستقیم دارد. نیاز به 6 ساعت نور غیر مستقیم در طول روز دارد.

دما: بهترین بازده دمایی برای نگهداری گیاه فردوس 16تا 29 درجه می باشد ولی این گیاه نسبت به دمای بالا وپایین مقاوم می باشد.

رطوبت: نیاز به رطوبت بالایی ندارد ولی در صورتی که رطوبت رسانی شود رشد بهتری دارد. نکته مهم در نگهداری گیاه فردوس این است که نیاز به تهویه مناسب دارد و در مکانی که گردش هوا به خوبی انجام نمی شود این گیاه از بین می رود.

آبیاری: بهتر است آبیاری با آب جوشیده سرد شده یا آب بدون املاح انجام شود و هنگامی که سطح خاک گیاه تا عمق 2-3 سانتیمتری خشک باشد می توان آبیاری را انجام داد. این گیاه نسبت به آبیاری کم و زیاد حساس می باشد.

خاک: نیاز به خاک سبک با زهکشی بالا دارد.

تغذیه: نیز به کوددهی منظم در فصل رشدی دارد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه در ارتباط باشید.

آشنایی با گیاه فردوس - شهر گیاه

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه فردوس

1-علت پژمردگی گیاه فردوس چیست؟

پژمردگی گیاه فردوس می تواند علت های مختلفی داشته باشد مانند: کمبود رطوبت، آبیاری نامناسب، تغیرات ناگهانی در گیاه مانند تغیر در میزان نور و جابجایی گیاه و... می باشد در هنگامی که پژمردگی در گیاه اتفاق بیوفتد باید ابتدا علت آن مشخص شود و سپس به حل آن مشکل اقدام کرد.

آشنایی با گیاه فردوس - شهر گیاه

-علت زردی برگ در گیاه فردوس چیست؟

 علت زردی در برگ های زیرین و بصورت تدریجی امری طبیعی می باشد اما اگر برگ های قسمت های مختلف و در تعداد زیاد در حال زرد شدن باشند علت آن می تواند کم آبی و خشکی گیاه یا آبیاری بیش از حد باشد برای برطرف شدن این مشکل باید آبیاری این گیاه تعدیل شود و فقط در صورتی که سطح خاک تا عمق 2-3 سانتیمتری خشک باشد باید آبیاری انجام شود و مقدار آبیاری باید به گونه ای باشد که فقط ریشه گیاه نمدار شود و ریشه گیاه غرقاب نشود.

3-علت قهوه ای و لهیده شدن ساقه در گیاه فردوس چیست؟

علت قهوه ای شدن ساقه پوسیدگی ریشه می باشد که به دلیل آبیاری بیش از حد به گیاه ایجاد می شود در آبیاری گیاه فردوس، آبیاری باید به گونه ای باشد که خاک گیاه غرقاب نشود و حالت باتلاقی پیدا نکند، این گیاه حساس به بیماری پوسیدگی ریشه می باشد.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401