آشنایی با گیاه رز هیبرید چای

ارسال شده در 21 خرداد ماه 1401

دسته بندی: شناسنامه
119 بازدید | 3 نظر
 شهر گیاه

 گیاه رز هیبرید چای با نام علمی Hybrid tea roses گونه از خانواده ی Rosacea می باشد این گیاه گلدار از تلفیق دو گونه رز ایجاد شده است . گلهای این رز به نسبتا بزرگ می باشد و دارای 30تا 50 گلبرگ می باشد و پهنای گلها حدود 10 سانتیمتر می باشد. از این گونه بیشتر به عنوان شاخه بریده استفاده می شود. این گیاه از طریق قلمه زدن یا بذر تکثیر می شود.

آشنایی با گیاه رز هیبرید چای

شرایط لازم برای نگهداری گیاه رز هیبرید چای:

نور: نیاز به محیطی پر نور دارد که در طول روز 6تا8 ساعت نور دریافت کنند. نور ابتدای صبح برای گیاه رز مناسب می باشد.

دما: گیاه رز نسبت به باد های زمستان حساس می باشد و بهتر است در مکان های سردسیر در کنار دیوار کاشته شود.

رطوبت: در زمان گلدهی نیاز به رطوبت کمی دارد. در نگهداری گیاه رز نباید از غبار پاشی استفاده کرد.

آبیاری: هر چه سن گیاه کمتر باشد نیاز به آبیاری بیشتری دارد. گیاه رز نیاز آبی بالایی دارد و در هر بار آبیاری باید مقدار کافی آب به گیاه برسد و خاک گیاه تا عمق مرطوب شود. بهتر است آبیاری گیاه به صورتی باشد که برگهای گیاه خیس نشود.

خاک: نیاز به خاکی غنی و با زهکشی بالا دارد.

تغذیه: در طی دوره رشدی نیاز به کوددهی منظم دارد برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

آشنایی با گیاه رز هیبریدی چای

سوالات متداول در زمینه نگهداری گیاه گل رز هیبرید چای:

1-علت زرد شدن برگها در گیاه گل رز هیبرید چای چیست؟

عات زردی برگها یا به دلیل افزایش سن گیاه می باشد یا کمبود عناصر منیزیم و آهن. اگر برگهای پیر و پایینی گیاه زرد شود طبیعی می باشد اما اگر برگها زرد و رگبرگها سبز بماند به دلیل کمبود آهن در گیاه می باشد، کمبود منیزیم در گیاهان مانند کمبود آهن می باشد با این تفاوت که رنگ پریدگی شدید تر می باشد و علائم کمبود در برگهای پایینی گیاه دیده می شود. اگر گیاه علائم کمبود را از خود نشان داد می توان از کود های آهن دار و منیزیم دار استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

2-علت ایجاد لکه های سفید رنگ روی برگای گیاه رز هیبرید چای چیست؟

علت این لکه ها بیماری قارچی سفیدک سطحی می باشد که در بین گیاهان رز بسیار شایع می باشد. اگر گیاه در شراط خنک و مرطوب قرار گیرد به این بیماری دچار می شود بهتر است در هنگام آبیاری برگهای گیاه خیس نشود همچنین مکان گیاه بصورتی باشد که آفتاب اول صبح به گیاه بتابد تا رطوبت برگها کاهش پیدا کند. در صورت آلودگی گیاه می توان از سموم قارچ کش استفاده کرد برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان متخصص و مجرب مجموعه شهر گیاه همراه باشید.

3- علت قهوه ای شدن برگها در گیاه رز هیبرید چای چیست؟

علت قهوه ای شدن برگها در این گیاه رطوبت بالا می باشد این گیاه نسبت به رطوبت بالا و خشکی محیط حساس می باشد. در صورتی که این گیاه در محیط بشدت مرطوب قرار گیرد لبه ی برگها قهوه ای می شود بهتر است در صورت بروز این مشکل شرایط محیطی  برای گیاه اصلاح شود.


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین مطالب

اثر پتاس در رشد گندم

18 فروردین ماه 1401

کوددهی درختان میوه

06 اسفند ماه 1400

کود سرک چیست؟

دسته بندی:
24 مرداد ماه 1401

چرا برگ های گیاه فلفل زرد می شوند؟

دسته بندی:
09 مرداد ماه 1401

آشنایی با گیاه ماگنولیا

دسته بندی: شناسنامه
10 خرداد ماه 1401